رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی:
رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی گفت: متاسفانه ما به دلیل دوران استعمار از پیشرفت در عرصه ابزارسازی عقب افتادیم و سهم تعیین کننده برای ساختن این ابزار نداشتیم ولی باید قدرت و مهارت در بکارگیری این ابزار را کسب کنیم.
کد خبر: ۴۹۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 19 September 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مخدوم در دومین روز از دومین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه نظام آموزشی ما دانایی محور است. در نتیجه، خروجی‌های نطام آموزشی ما دانایی دارند، اما لزوماً توانایی لازم را ندارند. این در حالی است که در جامعه، آن‌چه بیشتر مورد نیاز است توانایی و دانش‌افزایی است.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند: پست‌ترین علوم آن است که تنها در گفت و شنود باشد و بالاترین علم آن است که در جوارح شما مشاهده شود.

مخدوم در رابطه با اهمیت مهارت ارتباطات اظهار داشت: گاهی مخاطب از حرفی که بیان می‌شود، برداشت اشتباه می‌کند و قصد اصلی حرف را متوجه نمی‌شود در این مواقع است که نقش و تأثیر مهارت ارتباط‌گیری فهمیده می‌شود.

رئیس مرکز پاسخگویی به سوالات دینی با بیان این‌که بسیاری از اطلاعاتی که در فضای مجازی رد و بدل می‌شود می‌تواند موجب سوء برداشت و سوء‌تفاهم شود، اظهار داشت: ارتباط مؤثر ارتباطی است که موجب سوءتفاهم نشود.

مخدوم با بیان این‌‌که انسان در زندگی شخصی و اجتماعی، به ارتباط مؤثر نیاز دارد، گفت: ارتباط خوب یعنی به گونه‌ای سخن خود را منتقل کنیم که بتوانیم منظور به صورت کامل به مخاطب بفهمانیم. همزبانی و همدلی حاصل ارتباط گیری مؤثر است.

وی ادامه داد: امروزه، زندگی ابزاری شده است و ابزارها می‌توانند زمینه موفقیت ما باشند؛ از یکی از فیلسوفان نقل شده که در تعریف انسان گفته است: «انسان حیوان ابزارساز است.»؛ انسان به میزانی که بتواند ابزار بسازد و از آن استفاده کند، موفق می‌شود.

رئیس مرکز پاسخگویی به سوالات دینی تاکید کرد: متاسفانه ما به دلیل دوران استعمار از پیشرفت در عرصه ابزارسازی عقب افتادیم و سهم تعیین کننده برای ساختن این ابزار نداشتیم ولی باید قدرت و مهارت در بکارگیری این ابزار را کسب کنیم.

مخدوم تاکید کرد: استفاده بیش از اندازه مردم از موبایل و فضای مجازی تهدیدات و فرصت‌هایی به وجود آورده است؛ تهدید از این جهت است که دشمن می‌تواند از این فضا استفاده و شبهه‌افکنی کند، ما نیز می‌توانیم از این فضا به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و علاوه بر پاسخگویی به شبهات، به تولید و نشر محتوای مورد نظر خود در فضای مجازی بپردازیم.

وی تصریح کرد: ما در ارتباط گیری از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنیم؛ اما اقتضای ارتباط مؤثر این است که بدانیم از هر ابزار چگونه استفاده کنیم. ما باید مهارتِ شناسایی کارکرد هر ابزار را داشته باشیم؛ اگر کارکرد استفاده از ابزار را ندانیم، ممکن است آن را علیه اهداف خود، استفاده کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار