معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبرداد
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با‌بیان اینکه برنامه عزاداری در دهه اول محرم در این مکان مقدس برگزار می شود گفت: این مراسم با عنوان عهد عاشورایی و با شعار یا لثارات الحسین به مدت 10 شب برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲ 19 September 2017

به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، ابراهیم صدوقی با‌بیان اینکه برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای ماه محرم تلفیقی از عاطفه و حماسه است، اظهار کرد: این برنامه با عنوان عهد عاشورایی و با شعار یالثارات الحسین(علیه السلام) برگزار خواهد شد که این شعار محور تمامی برنامه‌های قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه خادمان مسجد مقدس جمکران در این ایام یاد و خاطره یاران و اصحاب امام حسین(علیه السلام) را گرامی خواهند داشت، افزود: در مراسم دهه محرم اتیکت‌های خدام به نام شهیدانی چون زهیرو حبیب مزین شده است، به‌گونه‌ای که بر روی آن‌ها نوشته شده است، زهیر خادم الحسین و یا حبیب خادم الحسین.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تأکید براینکه هدف ما در این مراسم آماده سازی منتظران برای قیام در رکاب حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) است، تصریح کرد: برنامه‌ها به‌صورتی است که علاوه بر سوگ شهادت امام حسین(علیه السلام) و یاران و اهل بیت ایشان، نمایانگر آمادگی و انتظار منتظران ظهور برای نصرت و یاری امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است.

صدوقی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران از نخستین شب محرم که پنجشنبه ۳۱ شهریورماه است تا شام غریبان میزبان عزاداران امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه با محفل قرآنی و بیان احکام آغاز می‌شود، اظهار کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد دارستانی ساعت ۲۱ بر منبر رفته و حاج عباس حیدرزاده ساعت ۲۲ مداحی خود را آغاز می‌کند و در پایان نیز عزاداران پذیرایی خواهند شد.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تأکید براینکه برنامه دعای توسل و دعای کمیل چهارشنبه شب‌ها و جمعه شب‌ها همچنان برقرار است، ادامه داد: جمعه نخست ماه محرم نیز دو برنامه ویژه بعد از دعای ندبه انجام می‌شود، برنامه شیرخوراگان حسینی و برنامه تعویض پرچم گنبد مسجد مقدس جمکران که هردو آن‌ها به‌صورت هم‌زمان صورت می‌گیرد.

صدوقی روایات اهل‌بیت(علیهم السلام) درخصوص یاران امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در روایات آمده که پرچم یاران حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) «یا لثارات الحسین» است ، بنابراین مسجد مقدس جمکران برای دومین سال پیاپی اقدام به تعویض پرچم مسجد جمکران در ابتدای محرم و اهتزاز پرچم با این شعار دارد.

وی به برنامه های تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی در این روزها به مسجد مقدس جمکران آمده و به حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) تسلیت عرض می‌کنند، خادمان مسجد مقدس جمکران نیز در این ایام میزبان عزاداران حسینی خواهند بود.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا در این ایام خبر داد و اظهار کرد: در دهه اول محرم، هر روز صبح زیارت عاشورا خوانده خواهد شد و در پایان نیز از عزاداران حسینی در مسجد امام زمان(علیه السلام) پذیرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار