مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 10 هزار و 458 تن در دوره های آموزشی مهارتی و فنی در استان شرکت کردند.
کد خبر: ۴۹۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹ 17 September 2017
به گزارش تابناک قم، احمد عطارنیا افزود: این تعداد افراد در قالب یک میلیون و 635 هزار و 395 نفر ساعت در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر توسط آموزشگاه های دولتی و آزاد فنی و حرفه ای، آموزش ها را فرا گرفتند.

وی افزود: پنج هزار و 935 تن در بخش دولتی شامل آموزش در پادگان، آموزش در ندامتگاه های استان، آموزش در صنایع و اصناف، آموزش جوار دانشگاه، آموزش در روستاها و آموزش های ثابت در مراکز هشت گانه آموزشی و چهار هزار و 523 تن در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان قم آموزش های مهارتی را دریافت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: از تعداد فراگیران آموزش های مهارتی، پنج هزار و 239 تن شامل بانوان استان می باشد.

وی با تاکید بر این که آموزش های بخش خصوصی در 101 حرفه ارائه شد گفت: رشته های فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی، بهداشت، ایمنی و سایر موارد در آموزشگاه های آزاد استان برگزار شده است.

عطارنیا گفت: این آموزش ها در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» و مدیریت هزینه ها، نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی، احیای ارزش واقعی کار در جامعه و کاهش آمار بیکاری با مهارت آموزی برگزار شد.

عطارنیا با بیان این که با مهارت آموزش به دنبال توانمندسازی افراد در جامعه هستیم گفت: ارائه آموزش های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار و حفظ آن در جامعه شغلی کشور مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حر فه ای کشور است، چراکه این آموزش ها، نوعی پرورش کارآفرین و ایجاد فرصت شغلی است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای ثبت نام در دوره های آموزش فنی و حرفه ای می توانند با مراجعه به پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نشانی www.portaltvto.com، دفترچه راهنمای ثبت نام در دوره ها را دریافت و در دوره های آموزشی شرکت نمایند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار