در همایش تجلیل از بازنشستگان دادگستری استان قم مطرح شد
در همایش تجلیل از بازنشستگان دادگستری استان قم بر ضرورت ارتقاء منزلت قضات و دستگاه قضایی در جامعه تاکید شد.
کد خبر: ۴۹۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶ 17 September 2017
به گزارش تابناک قم، همایش تجلیل از بازنشستگان دادگستری استان با حضور آیت‌الله مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری در سالن اجتماعات ساختمان دادگستری استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید یزدی معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری وقوع از جرائم دادگستری استان قم در ابتدای همایش گفت: کسانی که به دیگران کمک می‌کنند، توقع انتظار تشکر از آن‌ها را نداشته باشند و قدردان اصلی کارشان را خداوند بدانند، انسان باید برای خداوند کار کند، اما باید قدردان کارهای دیگران هم باشد.

وی افزود: قدرشناسی از خداوند با قدرشناسی از بندگان خدا گره خورده است، براساس روایات اگر انسان از بندگان خداوند قدرشناسی نکند، در روز قیامت نامش جزو کسانی نوشته می‌شود که از خدا قدرشناسی نکردند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در ادامه همایش با اشاره به ضرورت حل مشکلات مردم در دستگاه قضایی اظهار کرد: قضات باید بدانند که رفع مشکلات مردم برای آن‌ها برکت‌های زیادی در دنیا و آخرت دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان خودشان فرمودند دستگاه قضایی باید مامنی برای مظلومین باشد و این دستگاه باید از افراد مظلوم حمایت کند وشانی بالاتر از این نیست که انسان قضای اسلامی را برپا کند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: اگر کسی حاجت برادر دینی خودش را برآورده کند، براساس روایات خداوند پاداش‌های زیادی را به او می‌دهد و حل مشکلات مردم جزو اقداماتی است که قضات می‌توانند در دستگاه قضایی انجام بدهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه نیز در بخش پایانی همایش با اشاره به ضرورت ارتقاء منزلت قاضی‌ها در جامعه اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های معاونت فرهنگی دستگاه قضایی این است که در زمینه ارتقاء منزلت قوه قضائیه و قضات کار کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قاضی باید با قاطعیت حکم بدهد، اما باید این قاطعیت همراه با تکریم افراد باشد، هم اکنون خاطرات قضات توسط معاونت فرهنگی دستگاه قضایی در حال جمع آوری شدن است. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار