مدیرکل هواشناسی استان قم:
مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به وضعیت جوی استان گفت: با فعالیت سامانه‌های بارشی در نوار شمالی کشور هوای استان در چند روز آینده خنک‌تر می‌شود.
کد خبر: ۴۹۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 13 September 2017
به گزارش تابناک قم، یحیی زارع شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: کنترل وضعیت آب و هوایی و آمادگی در برابر بروز حوادث احتمالی در این اداره کل به‌صورت مستمر انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت جوی استان افزود: با فعالیت سامانه‌های بارشی در نوار شمالی کشور هوای استان در چند روز آینده خنک‌تر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قم با تأکید بر نزول اندک بارش‌های آسمانی در قم گفت: در طول هفته‌های جاری تنها در نوار شمالی کشور شاهد بارندگی بودیم و قم از این بارش‌ها سهمی نداشته که پیش‌بینی می‌شود تا انتهای تابستان نیز وضعیت تغییر محسوسی نداشته باشد.

این مسئول ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میانگین دمای هوا در مهرماه نیز نیم الی یک و نیم درجه از نرمال سال‌های گذشته نیز گرم‌تر باشد.

زارع با اشاره به وضعیت جوی استان در ماه‌های انتهای فصل پاییز نیز تأکید کرد: از آبان ماه روند کاهش دمای هوا در قم را شاهد خواهیم بود که همراه با شروع بارش نیز خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود میانگین بارش در سال جاری 175 سانتی‌متر باشد که نسبت به میانگین 129 سانتی‌متر استان پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای نشان می‌دهد.

وی خشکسالی استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در طول امسال شاهد خشکسالی متوسط در قم خواهیم بود در صورتی‌که این روند خشک‌سالی شدید تا 12 سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

زارع عنوان کرد: بیشترین بارش در سال گذشته مخصوص ایستگاه فوجرد با 478 و کمترین میزان بارش نیز برای ایستگاه شکوهیه با 147 سانتی‌متر بوده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
واحد بارندگی های اعلام شده، میلی متر است که به اشتباه سانتی متر ذکر گردیده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار