رئیس هیئت بسکتبال استان قم تأکید کرد: نبود سالن تخصصی یکی از مشکلات عمده بسکتبال قم است.
کد خبر: ۴۹۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 13 September 2017
به گزارش تابناک قم، مرتضی سخایی اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده بسکتبال قم برای توسعه کار نبود سالن تخصصی در اختیار این رشته است به طوری که سالن‌های ورزشی سطح شهر به طور معمول به بخش خصوصی واگذار می‌شوند اما قم فاقد یک سالن تخصصی و در اختیار بسکتبال است.

وی افزود: این فقدان بر برگزاری مسابقات لیگ‌های پایه بسکتبال قم و مسابقات دستجات آزاد به وضوح اثرگذار بوده است و حتی هیئت بسکتبال قم برای برگزاری مسابقات نهایی دستجات آزاد و لیگ‌های پایه در شهر به دنبال سالن مناسبی می‌گشت که مستأجر سالن راضی به در اختیار قرار دادن آن سالن شود.

 رئیس هیئت بسکتبال استان قم گفت: هزینه‌های سرسام آور اجاره اماکن ورزشی توسط بخش خصوصی در چارچوب رقابتی غیر منطقی نیز سبب شده هیئت بسکتبال استان قم توانایی ورود به مزایده واگذاری سالن‌های ورزشی را نداشته باشد.

سخایی بیان داشت: در این شرایط، باشگاه‌ها با فعالیت در نقاط مختلف شهر مشکل چندانی در این زمینه ندارند اما فشار برگزاری مسابقات پر تعداد بر روی دوش هیئت بسکتبال استان قم است که بارها از اداره کل ورزش و جوانان خواسته است در مورد واگذاری یک سالن ورزشی مناسب به این هیئت ورزشی اقدام کند.

وی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان قم کسب درآمد خود را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده و زیر بار این موضوع نمی‌رود و دلایل خاص خود را برای این تصمیم عنوان می‌کند و بارها ابراز کرده که هیئت‌های ورزشی نباید به دنبال باشگاه‌داری و سالن داری باشند.

 رئیس هیئت بسکتبال استان قم تصریح کرد: نبود حامی مالی برای حضور بسکتبال قم در لیگ دسته اول کشور دیگر مشکلی است که بسکتبال قم با آن مواجه است گرچه باشگاه خلیج فارس اعلام کرده امسال می‌خواهد در لیگ دسته دوم کشور شرکت کند اما تاکید داریم که قم ظرفیت کافی برای حضور در لیگ دسته اول کشور و موفقیت در آن را دارد مشروط بر اینکه بسکتبال در قم، زیر سایه بقیه رشته‌های ورزشی نباشد و از سوی مسئولان حمایت شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار