آيت‌الله سبحاني:
يكي از مراجع تقليد گفت: اگر طلاب عازم شهرهای دیگر هستند باید در نظر داشته باشند منابر باید علمی، اخلاقی و تحولی باشد و پای منبر یک نوع احساس ایمان و اخلاق کنند و تحول داشته باشند.
کد خبر: ۴۹۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 13 September 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نهال اسلام را کاشت و خودش آن را باغبانی و حراست کرد اظهار کرد: پس از ایشان اموی‌ها هرگز راضی نبودند این درخت به بار بنشیند بنابراین اسلام را تحریف کردند.

وی خاطرنشان کرد: حسین بن علی(ع) احساس کرد دوران امر به معروف لسانی نیست بنابراین این نظام را معرفی و حرکت در امت اسلامی ایجاد کردند تا به ثمر برسد. 

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سخنی فرمودند هر چه داریم از محرم و صفر است گفت: نهضت حسین بن علی(ع) مکتب است و در طول زمان این مکتب بهانه بوده که افراد بتوانند حقوق خود را از افراد ناحق بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر طلاب عازم شهرهای دیگر هستند باید در نظر داشته باشند منابر باید علمی، اخلاقی و تحولی باشد و پای منبر یک نوع احساس ایمان و اخلاق کنند و تحول داشته باشند.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: برای منابر باید اهل مطالعه بود تاریخ، آیه و نقد آن مطالعه شود. اگر منابر علمی و اخلاقی باشد نظام را به پا می‌دارد و اگر با هیاهو تمام کنیم تنها در مسجد اثر دارد و در بیرون اثر ندارد.

وی یادآور شد: اکنون باید مشکل واعظ برطرف شود برای منبر مطالعه شود و مقتل و تاریخ صحیح باشد تا منبر سازنده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار