آیت‌الله مصباح یزدی:
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه همگان باید نسبت به انتظارات امام زمان(عج) آگاه باشند، گفت: شرط موفقیت در حرکت‌های آتش به اختیار داشتن اخلاص است چرا که قدرت بازو و سرمایه کلان امام خمینی(ره) را موفق نکرد بلکه برکات کارهای امام فقط نتیجه اخلاص ایشان بود.
کد خبر: ۴۹۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۲ 11 September 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که در سالن همایش‌های این موسسه برگزار شد، با بیان اینکه جدی‌ترین موضوع زندگی رسیدن به علت وجود و زندگی انسان است، اظهار کرد: بیشتر مردم دنیا از این موضوع غافل هستند در حالی اهداف خلقت هر فرد و رسالت‌های او به خوبی مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه هر فرد باید جایگاه خود را در نظام آفرینش پیدا کند، اضافه کرد: اکنون باید مشخص کنیم که در میان جنایاتی که کشورهای ظالم می‌کنند و مقابل افراد جاهلی که دیگر از اعمال خود پرده برداشته‌اند کدام وظیفه را بر عهده داریم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم به برخی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: خداوند متعال به برکت اخلاص جایگاه والایی را به ایشان داد که با تکیه بر این جایگاه، حضرت امام خمینی(ره) توانست مقابل ظالمان ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هیچ ارزشی برای مردم ایران قائل نبودند، افزود: امام خمینی(ره) کاری کردند که شخصیت‌های برتر کشورهای دنیا مجبور شدند به فرمایشات ایشان توجه کنند.

مصباح یزدی با اشاره به اینکه بسیاری از قوم‌ها از جمله بنی اسرائیل که قدردان نعمت خداوند متعال نبودند این نعمت‌ها را از دست دادند، مطرح کرد: این موارد هشداری است که نعمت‌های خداوند متعال در صورت ناسپاسی ماندگار نیست اما انسان‌ها به کفران نعمت عادت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در این موقعیت جزو گروهی نباشیم که اسباب غضب خداوند متعال را فراهم می‌کنند باید فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر آتش به اختیار بودن را جدی بگیریم، نباید در عرصه فرهنگی منتظر دیگران باشیم بلکه باید تلاش خود را با استفاده از ظرفیت‌های موجود دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه همگان باید نسبت به انتظارات امام زمان(عج) آگاه باشند، عنوان کرد: شرط موفقیت در حرکت‌های آتش به اختیار داشتن اخلاص است چرا که قدرت بازو و سرمایه کلان امام خمینی(ره) را موفق نکرد بلکه برکات کارهای ایشان فقط نتیجه اخلاص ایشان بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تاکید بر اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خود را مامور به وظیفه می‌دانستند، مطرح کرد: فرزند خود که حاصل عمرش بود را از دست داد اما به جای اینکه دیگران به امام تسلیت بگویند ایشان به دیگران تسلیت می‌گفتند؛ این یک لطف خفیف الهی است که گفتن و شنیدن آن آسان شده است.

وی از امام خمینی(ره) به عنوان تربیت شده دستگاه دین نام برد و ادامه داد: ایشان از انبیای الهی الگوبرداری کردند و اکنون به الگوی مردم جامعه اسلامی تبدیل شده‌اند.

آیت الله مصباح یزدی اخلاص را سرمایه اصلی روحانیون خواند و گفت: با داشتن اخلاص می‌توانیم به موفقیت برسیم اما بدون داشتن این عنصر نمی‌توانیم هیچ کاری را با موفقیت پیش ببریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار