رئیس پلیس آگاهی استان قم خبر داد؛
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با فروش قولنامه‌ای خودرو، ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود. در بازرسی از متهم و خودرو وی یک قبضه سلاح کمری به همراه ۷۱ فشنگ جنگی، دو دستگاه بی سیم، دو عدد افشانه، یک رشته دستبند و شوکر و ... کشف شد.
کد خبر: ۴۹۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷ 11 September 2017
به گزارش تابناک قم، سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری توسط فردی از طریق یکی از سایت‌های خرید و فروش، موضوع در دستور کار مأموران آگاهی استان قم قرار گرفت.

به گفته وی متهم طی تماس تلفنی با فروشنده‌های خودرو و پس از حضور در محل با جعل عنوان مأمور یکی از دستگاه‌های نظامی و اعتمادسازی، ضمن تنظیم قولنامه و پرداخت چک‌های مشکل دار اقدام به خرید خودرو و کلاهبرداری می‌کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: نامبرده کلیه مدارک خودرو را به همراه قولنامه تحویل گرفته و دریافت سند خودرو را به پاس شدن چک‌ها موکول و متعاقباً در همان سایت اقدام به فروش قولنامه‌ای خودرو، زیر قیمت بازار می‌کرد.

کرمی گفت: پس از انجام تحقیقات تکمیلی و استعلام‌های انجام شده تعداد دیگری از شکات در استان‌های آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، البرز، مازندران، کردستان، لرستان، خوزستان و تهران شناسایی شدند.

وی افزود: در ادامه با شناسایی متهم، سه اکیپ از مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، به مخفیگاه وی اعزام و او را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم با بیان اینکه نامبرده دارای هشت فقره سابقه کیفری است، افزود: در بازرسی از متهم و خودرو وی یک قبضه سلاح کمری به همراه ۷۱ فشنگ جنگی، دو دستگاه بی سیم، دو عدد افشانه، یک رشته دستبند و شوکر و ... کشف شد.

وی گفت: در تحقیقات انجام شده، متهم به بزه انتسابی اعتراف و بیان داشت، چک‌های بی اعتبار و مشکل دار متعلق به یک نفر زندانی بوده که بابت هر فقره مبالغی بین هفت تا ۱۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.

سرهنگ کرمی افزود: در این پرونده تاکنون ۷۰ نفر شاکی و ارزش کلاهبرداری ۱۵ میلیارد ریال به ثبت رسیده است و در نهایت متهم به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار