نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع) در قم تولید شد.
کد خبر: ۴۹۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 10 September 2017
به گزارش تابناک قم، نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین (ع) به همت مرکز کامپیوتری تحقیقات اسلامی نور در قم تولید شد.

در این جلسه، مدیر ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور اظهار داشت: مرکز تحقیقات علوم اسلامی در سال 68 باهدف پژوهش و کنترل منابع اسلامی تشکیل‌شده و موفق به عرضه صدها جلد کتاب و نرم‌افزار در حوزه علوم و فرهنگ اسلامی در سال‌های اخیر شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمد حسینی افزود: محصولات مرکز تحقیقات  کامپیوتری علوم اسلامی نور در قالب تولید نرم‌افزارهای رومیزی و ایجاد پایگاه‌های فضای مجازی در زمینه تولید محتوا فعالیت دارد.

عرضه 100 عنوان کتاب در قالب 490 جلد در نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع)

مدیر پروژه نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع) نیز در ادامه این جلسه گفت: نرم‌افزار در 7 محور اصلی پاسخگویی به شبهات قیام امام حسین(ع)، ایجاد بسترسازی مناسب برای شناخت صحیح قیام عاشورا، عرضه منابع معتبر و مورد وثوق قیام، تاریخ و زندگانی امام حسین(ع)،  شعر و ادب عاشورا و زیارات، اهل‌بیت(ع) و یاران امام حسین(ع) و مبحث عزاداری و سخنرانی نیز در این نرم‌افزار چندرسانه‌ای گنجانده‌شده است.

تولید نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین (ع)

علی جباری خاطرنشان کرد: 100 عنوان کتاب در قالب 490 جلد در این نرم‌افزار در اختیار پژوهشگران و محققان مبحث عاشورا پژوهشی قرارگرفته که می‌تواند منبع خوبی برای شناسایی درست از این واقع باشد. در بخش نگارخانه این نرم‌افزار نیز 230 قطعه سخنرانی صوتی و تصویری در 170 ساعت و همچنین 600 قطعه مداحی در 120 ساعت گنجانده‌شده است.

مدیر پروژه نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع) تأکید کرد: از بین 500 کتاب اولیه برای تهیه نرم‌افزار چندرسانه‌ای مقتل الحسین(ع) تنها 100 کتاب معتبر که از نظر تاریخی و محتوا دچار خدشه و تحریف نبوده در این نرم‌افزار گنجانده‌شده که از این نظر می‌تواند بسیار مورداستفاده محققان باشد.

مدیر گروه تاریخ و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور نیز در بخش دیگری از این جلسه عنوان کرد: 6 نرم‌افزار در زمینه تاریخ اسلامی در این مرکز تهیه‌شده که مقتل‌الحسین(ع)، دانشنامه تاریخ تشیع، گاه‌شمار نور از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور در زمینه تاریخ اسلام بوده است.

منصور داداش‌ نژاد ادامه داد: به خاطر دسترسی سخت عموم مردم به کتابخانه‌های بزرگ و تخصصی، بسیاری از کتب معتبر را مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در قالب نرم‌افزارهای ویژه تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار