رئیس ستاد بازسازی عتبات قم مطرح کرد
رئیس ستاد بازسازی عتبات استان قم بابیان اینکه الان آمادگی ایجاد ۵ موکب را در مهران داریم، گفت: از این ۵ موکب ۳ موکب شناسنامه آن صادر شده، ۲ موکب دیگر مدارکشان کامل نبوده و مقرر شد مدارک‌شان را ارسال کنند.
کد خبر: ۴۹۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 10 September 2017
به گزارش تابناک قم، علی‌اکبر عطایی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی که در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با مسئولان در مهران داشتیم، مقرر شد که در مهران موکبی نداشته باشیم موکب‌ها از مهران بیرون رفته و مهران در اختیار خود استان ایلام و موکب‌هایی که در خود مهران هست قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه در 7 نقطه برای اسکان و تغذیه موکب‌های 8 استان برنامه‌ریزی‌شده است، اظهار داشت: سه مرکز در پارکینگ‌ها ایجاد می‌شود و 4 مرکز نیز از پل زارع تا نقطه صفر مرزی ایجاد خواهد شد و عمدتاً موکب‌ها در میدان اربعین مستقر می‌شوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان قم با اشاره به موکب مسجد پایانه مهران گفت: این موکب یکی از موکب‌های بزرگ ما خواهد بود که در پایانه مهران مستقر خواهد شد و در روزهای پیک کاری 55 هزار غذا پخت و توزیع می‌شود.

عطایی بابیان اینکه الآن آمادگی ایجاد 5 موکب را در مهران داریم، افزود: از این 5 موکب 3 موکب شناسنامه آن صادرشده است، دو موکب دیگر مدارکشان کامل نبوده و مقررشده که مدارکشان را ارسال کنند.

وی با اشاره به مشکل اسکان زائران گفت: تقاضایی که داریم این است که چوب لای چرخ موکب‌ها گذاشتن باید برداشته شود تا بتوان خدمات‌رسانی خوبی داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات استان قم بیان کرد: در سال گذشته 217 کامیون و تریلر به عراق و مهران فرستاد شد، این مقدار کافی نیست و ما نیازمند کامیون و تریلر بیشتری برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی هستیم

عطایی با اشاره به درخواست‌ها و نیازمندی‌های ستاد اربعین گفت: ماشین‌های لجن کش، موکت برای نماز،  آرد، اتوبوس برای انتقال نیروها و اینکه همه موکب‌های ما حسابی را برای واریز کردن پول به‌حساب متمرکز داشته باشند مشکلاتی است که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

به گفته وی امسال ستاد اربعین استان نیازمند 100 تن آرد برای تهیه غذای موردنیاز زوار اربعین است چراکه مسئولان در نظر دارند پخت غذا را کم و سرو غذای نانی را افزایش دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار