شهر مقدس قم درسالروز عید سعید غدیرخم روز امامت و ولایت غرق در نور و سرور شد.
کد خبر: ۴۹۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸ 09 September 2017
به گزارش تابناک قم، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با برگزاری آیین های جشن و سرور در مساجد و تکایا، ارادت خالصانه خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.

حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به طرز باشکوهی آذین بندی شده و درحال حاضر هزاران تن از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین های جشن و سرور، این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می گویند.

رواق‌ ها، صحن‌ها و شبستان های حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با برگزاری آیین های مختلف، مملو از عاشقانی است که دل های خویش را به مضجع شریفش گره زده و به مداحی مداحان اهل بیت(ع)، مولودی خوانی و سخنرانی درخصوص عید ولایت و امامت گوش جان می دهند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های جشن و سرور به شیوه سنتی، نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) ادای احترام می کنند. 

مردم در روز عید غدیر به دیدار علما و سادات می روند و میزبانان نیز به میمنت این روز بزرگ به میهمانان عیدانه می دهند.

هم چنین هزاران تن از نمازگزاران و زائران اقصی نقاط کشور در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و مراسم جشن و سرور را در این مکان مقدس برگزار کردند.

آیین های جشن و سرور در بقاع متبرکه امامزادگان قم، دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع عظام تقلید نیز برپا شده و ارادتمندان به اهل بیت (ع) با شرکت در این مراسم باشکوه، ارادت خالصانه خود را به امام اول شیعیان نشان دادند.

پیک وحی در 18 ذیحجه سال دهم هجرت بر حضرت محمد(ص) ‌نازل شد و پیام آورد که «ای رسول آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده به گوش مردم برسان و اگر چنین نکنی رسالت او را ابلاغ نکرده ای و خدا تو را از گزند مردمان حفظ خواهد کرد.» و اینگونه پیامبر اسلام(ص) به همراهان خویش دستور توقف دادند و با قرار گرفتن بر منبری از جهاز شتران رو به مردم فرمودند: «من 2 چیز گرانبها در میان شما می گذارم یکی کتاب خداست و دیگری اهل بیتم هستند. مردم، بر آنان پیشی نگیرید و از آنان عقب نمانید.» 

آنگاه دست علی(ع) را در دست خویش گرفتند و سپس فرمودند: «خداوند مولای من و من مولای مومنان هستم و بر آنها از خودشان سزاوارترم ای مردم هر کس که من مولا و رهبر اویم این علی هم مولا و رهبر اوست» و این جمله را سه بار تکرار کردند. سپس گفتند: «لازم است حاضران این خبر را به غایبان برسانند.» 

اینگونه امام علی(ع) برای جانشینی پیامبر(ص) برگزیده شد. غدیر عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام دین های الهی و خلاصه مکتب وحی است و تنها یک واقعه‌ای تاریخی نیست. این نام مقدس، عنوان عقیده و پایه دین اسلام به شمار می رود. غدیر ثمره نبوت، میوه رسالت و تعیین کننده خط‌ مشی مسلمانان محسوب می شود و بدون شک این واقعه، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار