فرمانده انتظامی استان قم خبر داد:
طی یک ماهه گذشته 9 باند سرقت شناسایی و متلاشی شده است که سارقین به 312 فقره سرقت اعتراف کرده اند. امیدواریم که در آینده با تمرکز بر پیشگیری و حضور مقتدرانه در معابر و همکاری خوب مردم بتوانیم وقوع سرقت را در استان کاهش بدهیم.
کد خبر: ۴۸۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 03 September 2017
به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم در بازدید از تازه ترین کشفیات پلیس آگاهی استان از این باندهای سرقت در جمع اصحاب رسانه قم گفت: طی سه هفته اخیر، 9 باند سرقت منزل، مغازه و کیف قاپی با تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس در استان قم شناسایی و متلاشی شدند.

وی افزود: اعضای این باندها 21 تن هستند که در بازجویی ها به 312 فقره سرقت اعتراف کردند.

مجتبایی اضافه کرد: ارزش ریالی کل اموال مسروقه کشف شده از این سارقان 20 میلیارد ریال است که انتظار می رود با بررسی های بیشتر شاهد کشف اموال بیشتری از این اشخاص باشیم.

وی، 70 درصد سارقان دستگیر شده را از افراد غیر بومی قم عنوان کرد و افزود: در بررسی های به عمل آمده برخی از این مجرمان بین پنج تا21 فقره سابقه دستگیری برای سرقت و جرایم دیگر را در پرونده خود دارند.

فرمانده انتظامی استان قم با توصیه به شهروندان در خصوص مراقبت جدی تر از اموال خود، تصریح کرد: مردم باید به محض مشاهده هر گونه افراد و یا شرایط مشکوک، به پلیس اطلاع دهند تا نیروی انتظامی بتواند بهتر از گذشته به وظیفه خود در برخورد با سارقان عمل کند.

وی با بیان این که قدرت کشف سرقت در قم 56 درصد است، یعنی 56 درصد سرقت های انجام شده در قم شناسایی می شود، افزود: این میزان کشف سرقت برای قم بسیار خوب است، چراکه میانگین کشوری آن پایین تر از این نرخ است، و آنچه که در این استان رقم می خورد تلاش خستگی ناپذیر و مجدانه است که برای امنیت همه جانبه مردم انجام می شود و امیدواریم در آینده بتوانیم احتمال وقوع سرقت را بیش از پیش کاهش دهیم.

مجتبایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار مواد مخدر در ارتکاب به جرایم گوناگون، افزود: 70 درصد سارقان سابقه استفاده از مواد مخدر را دارند.

وی از این موضوع به عنوان آسیبی جدی یاد کرد و گفت: خیلی از مجرمان جرایم ترکیبی دارند یعنی در چند جرم فعالیت دارند و سارقان دستگیر شده نیز هم در مصرف و هم در توزیع مواد مخدر نفش داشتند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار