در حرم حضرت معصومه(س) انجام شد؛
در مجموع از ابتدای سال جاری از ۱۱ هزار و ۲۰۰ توریست خارجی با اکثریت دین مسیحی میزبانی شده است که ۶ هزار نفر آنها خانم بوده‌اند. تور حرم‌شناسی با محوریت معرفی شخصیت‌های مدفون در حرم مطهر و شرح تاریخی مکان‌های مختلف از برنامه های ویژه توریست‌ها است.
کد خبر: ۴۸۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳ 03 September 2017
به گزارش تابناک قم، رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برای میزبانی از توریست‌ها و گردشگران برنامه‌ریزی مطلوبی را انجام داده است، اظهار کرد: اداره امور بین‌الملل در بخش توریست‌ها همه روزه از هفت صبح تا هفت عصر میزبان گردشگران و توریست‌هاست.

کمال ثریا اردکانی با بیان اینکه درب‌های یک و ۱۷ برای ورود توریست‌ها و گردشگران درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: کارشناسان اداره امور بین‌الملل به استقبال توریست‌ها می‌روند و برنامه تور حرم‌شناسی با محوریت معرفی شخصیت‌های مدفون در حرم مطهر و شرح تاریخی مکان‌های مختلف را برای آنها دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت لزوم و تمایل گروه‌های توریستی برای آنها نشست‌هایی با محوریت پرسش و پاسخ دینی، مباحث آزاد، گفت‌و گوی بین ادیان، موضوع‌های صلح، آزادی، حجاب و حقوق بشر با حضور کارشناسان در دفتر امور بین‌الملل برگزار می‌شود و بعد از برگزاری نشست توریست‌ها و گردشگران به سمت درب‌های خروجی بدرقه می‌شوند.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: افراد در صورت داشتن سوال و انجام هماهنگی‌های قبلی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۷۷۴۱۴۴۱ و ۳۷۱۷۵۴۷۷ تماس حاصل فرمایند تا قبل از ورود گردشگران و توریست‌ها برنامه‌های لازم را برای استقبال از آنها دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه محتواهایی در مورد اسلام، قم و حرم حضرت معصومه(س) به دو صورت اجمالی و تفصیلی به توریست‌ها و گردشگران داده می‌شود، گفت: کتاب‌هایی به زبان‌های مختلف در اختیار اداره امور بین‌الملل قرار دارد که به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

اردکانی با تأکید بر اینکه تدوام ارتباط با توریست‌ها و گردشگران حرم مطهر حضرت معصومه(س) دنبال می‌شود، مطرح کرد: با استفاده از ایمیل و فضای مجازی در مناسبت‌های مختلف به آنها تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به پذیرش دو هزار و ۱۰ گروه توریستی در حرم مطهر و برگزاری ۱۷۰ نشست پرسش و پاسخ و بحث آزاد برای آنها اظهار کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری از ۱۱ هزار و ۲۰۰ توریست خارجی با اکثریت دین مسیحی میزبانی شده است که ۶ هزار نفر آنها خانم بوده‌اند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار