توصیه‌های هشت‌گانه آیت‌الله نوری همدانی به رئیس‌جمهور
مجموعه دولت و رئیس‌جمهور از انتقاد سازنده و منصفانه استقبال کنند. باید دریافت دیرکرد از وام‌های بانکی متوقف شده و یک نظام قیمت‌گذاری متمرکز ایجاد شود. قلبا معتقدم یارانه باید برداشته شود و فرهنگ کار در جامعه ایجاد شود.
کد خبر: ۴۸۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 31 August 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی است و باید مجری این قانون و نظرات ولی‌فقیه باشد و همه مردم چه کسانی که به ایشان رأی داده یا نداده‌اند و هرکسی که در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کند و این نظام را قبول دارد یکسان دیده شوند.

وی توجه بیش‌ازپیش به آرمان‌های انقلاب، نظام و ارزش‌های اسلامی را موردتوجه قرار داد و افزود:  مجموعه دولت و رئیس‌جمهور از انتقاد سازنده و منصفانه استقبال کنند البته با هرگونه توهین یا تخریب مخالف هستیم.

مرجع تقلید شیعیان  لزوم ارتباط دولت با حوزه علمیه و عمل به توصیه‌های حوزه را از دیگر موارد دانست و خاطرنشان کرد:  دولت در رسیدگی به مشکلات اقتصادی، معیشت مردم، حل معضل بیکاری، نظارت بر بازار و قیمت کالا و خدمات و حذف یارانه افراد پردرآمد و صرف آن برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه اهتمام داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت صیانت از بیت‌المال و صرف آن در محل مناسب خود، عنوان کرد: قلبا معتقدم یارانه باید برداشته شود. لازم است مردم قدرت کافی پیدا کنند و از سوی دیگر فرهنگ کار ایجاد شود تا دیگر پول بدون کار به کسی ندهند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه به برخی مسائل از قبیل اصلاح عملکرد مالی بانک‌ها و شیوه عمل صداوسیما اشاره کرد و گفت: نسبت به عملکرد صداوسیما انتقاد داریم. گاهی چیزهای ناراحت‌کننده‌ای را از تلویزیون شاهد هستیم. برای مثال در جشن‌های مناسبتی تلویزیون، شئون رعایت نمی‌شود یا در تبلیغات تلویزیونی مقام زن پایین آورده شده و او را وسیله تبلیغ قرار می‌دهند. لازم است توجه و دقت بیشتری شود.

قشری از جامعه در معیشت خود با مشکلاتی مواجه‌اند

در ابتدای این دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور بابیان اینکه امیدواریم دولت دوازدهم مورد رضایت امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم قرار داشته باشد، اظهار داشت: نقاط ضعف و قوت دولت یازدهم احصاء شده و به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف و تبدیل آن‌ها به نقاط قوت هستیم.

وی افزود: در دولت یازدهم در برخی امور موفقیت‌های خوبی داشتیم، اما در برخی نقاط نیز باید بهتر کارکنیم، بحمدالله در دولت یازدهم با کمک همه نهادهای امنیتی و نظامی، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و همه دلسوزان موفق شدیم که فضای آرام‌تری را در کشور ایجاد کنیم و این مسئله با توجه به شرایط منطقه باید در نظر گرفته شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات اقتصادی مردم از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر انقلاب، مراجع عظام و دولت‌مردان است.

وی گفت: می‌دانیم که قشری از جامعه در معیشت خود با مشکلاتی مواجه‌اند و برای برطرف کردن این مشکل، لازم است که رونق اقتصادی در کشور ایجادشده و مشکل بیکاری جوانان به‌خوبی برطرف شود.

واعظی یادآور شد: اولویت دولت دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم است و همه ظرفیت‌ها و امکانات در کشورمان باید در راستای برطرف کردن مشکلات اقتصادی بوده و هنر ما باید این باشد که پس از انتخابات، رقابت‌ها را به رفاقت‌ها تبدیل کنیم و با حضور و مشارکت سه قوه و همه افراد متخصص و دلسوز مشکلات را کاهش دهیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: به‌طورقطع دولت نیازمند دعای خیر و رهنمودهای ارزشمند علما و مراجع عظام تقلید است تا گام‌های مؤثری را در جهت پیشرفت و رونق اقتصادی در کشور برداشته شود و بدانیم که موفقیت دولت، موفقیت نظام اسلامی خواهد بود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طلبه قمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
بانک ها به حدی دریده و پرو شدن که دیگه به تذکرات مراجع و علما هم اعتنا نمی کنند
تا کی آقایون فریاد کنند و این بانکداران که دشمن خدا روی زمین هستند به فعل حرام بپردازند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار