کد خبر: ۴۸۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 29 August 2017
به گزارش تابناک قم، می گوید از نخستین هایی است که موتورسیکلت های انژکتوری را در کشور تولید کرده اند آن هم در قم؛ می گوید در شرایطی که بسیاری از کارخانه های کشور رو به تعطیلی رفته اند و رکود بازار زمینگیرشان کرده اما این کارخانه از آذر سال گذشته با بیش از 120 فرصت شغلی مستقیم و 500 فرصت شغلی غیرمستقیم بیش از 15 هزار دستگاه موتورسیکلت در کلاس های مختلف تولید کرده است.

این ها را غلامرضا غلامپور می گوید و ادامه می دهد: مدیریت هوشمند موضوعی است که حتی بزرگترین کارخانه ها و تولیدکنندگان هم با غفلت از آن ممکن است کارشان به تعطیلی و بیکاری کارگران بینجامد.

وی با بیان اینکه در 5 ماه امسال در تولید موتورسیکلت های انژکتوری در کشور پیشرو بوده ایم تصریح می کند: این کارخانه علاوه بر موتورسکلت تولید دوچرخه را نیز در دستور کار دارد، چشم انداز تولید این محصول نیز برای یک سال آینده یک میلیون و 500 هزار دستگاه است.

غلامپور اما با گفتن همه این دستاوردها به نکته ای آزاردهنده برای تولیدکنندگان شهرک شکوهیه اشاره می‌کند و می‌افزاید: معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی یکی از نیازها و درخواست ها است با توجه به اینکه کارخانه موتورسیکلت سازی فصلی است و تنها در نیمه نخست سال فعال است مشمول معافیت مالیاتی شود.

این فعال صنعتی می گوید: سرمایه گذار کارخانه های موتورسیکلت سازی ودوچرخه سازی مشترک هستند و این مطالبه را دارند، وگرنه با این هزینه های زیاد، طبیعی است که به فکر راه اندازی کارخانه در شهری با هزینه های کمتر باشیم.

وی تصریح می کند: صنعت موتورسیکلت سازی رقابت زیادی ندارد و امروز جای رشد دارد ولی این موضوع همیشگی نیست. با تراشیدن هزینه های اضافه برای این واحدها طبیعی است که به محض وارد شدن رقیب به این عرصه نمی توانیم با هزینه های فعلی در بازار رقابت بمانیم.

وی از آمادگی شرکت موتورسازی قم برای اجرای طرح تعویض موتورهای فرسوده خبر می دهد و ادامه می دهد: در دور نخست آمادگی برای تعویض 3 هزار موتورسیکلت فرسوده وحود دارد که نیازمند تامین زیرساخت های لازم هستیم.

همه این ها تنها گوشه ای از دستاوردهای یک شرکت صنعتی داخلی و بومی است که هنوز پا نگرفته هزینه ها یک به یک برای آن تراشیده شده است، تا آنجا که عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم لب به انتقاد گشود.

احمد امیرآبادی در این باره می گوید: واحدهای تولیدی به سختی و با هزینه زیاد پا می گیرند اما هزینه هایی مثل 18 درصد سود بانکی، 25 درصد مالیات بر عملکرد، 9 درصد مالیات ارزش افزوده و 23 درصد سهم تامین اجتماعی و ... آنقدر زیاد است که نه تنها از سود که از درآمد معمولی واحدها نیز بیشتر می شود، مگر تولید کننده چقدر سود می برد که با این هزینه ها و موانع توان رقابت با کالای خارجی هم داشته باشد؟

وی پیشنهاد می دهد، اگر میدان ارتش به عنوان مرکز شهر قم تعریف شود واحدهای تولیدی شهرک شکوهیه می توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند، این ها قوانینی است که با بازنگری و استفاده از آن می توان هزینه های تولید را کاهش داد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور دیگر نماینده مردم قم در مجلس نیز معتقد است، درخواست معافیت مالیاتی از سوی واحدهای تولیدی با توجه به اهداف و نیازهای کشور امری معقول است و منطقی است اگر توقع داشته باشیم مالیات بعد از سوداوری واحدها اخذ شود.

وی می گوید: وقتی کارخانه ها به سودآوری نرسیده اند مالیات به ناف آن ببندیم، طبیعی است که نمی توان در بازار رقابت باقی ماند و حتی تولید داخل کمتر از کالاهای قاچاق مورد استفاده باشد، مالیات ها هزینه های تولید را بالا می برند و طبیعی است که واحدهای تولیدی دوام نمی آورند.

این نماینده مجلس برخی تصمیمات استانی را مورد انتقاد قرار می دهد و تصریح می کند: اگر به دنبال رشد و توسعه اقتصادی قم و افزایش اشتغال هستیم قطعا راه رشد قم از مسیر ایجاد نیروگاه حرارتی و واحدهای ذوب سرب نمی گذرد، این صنایع فقط برای مردم قم آلایندگی دارد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار