مدیرکل میراث فرهنگی استان قم:
فاز سوم عملیات مرمت مسجد اعظم قم به همت اداره کل میراث فرهنگی قم انجام شد. تا به امروز 8 میلیارد ریال از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، به‌منظور مرمت این مسجد هزینه شده است که هنوز برای تکمیل این بنا اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال نیاز است که در برنامه‌های آتی این اداره کل، قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 23 August 2017
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی استان قم اظهار داشت:  سومین فاز مرمت مسجد اعظم با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و با جذب اعتبارات استانی انجام‌شده است.

وی گفت: تا به امروز  8 میلیارد ریال از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، به‌منظور مرمت این مسجد هزینه شده است که هنوز برای تکمیل این بنا اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال نیاز است که در برنامه‌های آتی این اداره کل،  قرار دارد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم ادامه داد: این بنای تاریخی از زمان ساخت  تاکنون در بعضی از نقاط، نیاز به تکمیل داشت که در ادامه تزئینات وابسته به معماری بازمانده از دوره آیت‌الله بروجردی، شامل اجرای کاشی‌کاری معرق، رسمی بندی، مقرنس‌کاری، کاشی‌کاری حوض با نظارت مهندس فدائیان، مسئول دفتر فنی میراث فرهنگی انجام شد.

رضایی خاطرنشان کرد: مسجد اعظم قم  در سال 1337 شمسی به سعی و اهتمام مرجع بزرگ شیعیان آیت‌الله بروجردی (ره) در جوار آرامگاه بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) ساخته شد.

وی افزود: این بنا که به دلیل عظمت و بزرگی، مسجد اعظم نام‌گرفته ازجمله مساجد سه ایوانی است و معمار آن استاد حسین لرزاده، یکی از معروف‌ترین معماران معاصر بوده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: این مسجد امروزه مهم‌ترین مرکز تدریس در حوزه علمیه قم است و جلسه تدریس آیت‌الله وحید خراسانی در این مسجد برگزار می‌شود که روزانه چند هزار طلبه از خرمن دانش ایشان بهره می‌برند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار