رئیس اتحادیه صنایع دستی استان قم:
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم گفت: ایجاد بازاری در مرکز شهر قم برای هنرمندان صنایع دستی موجب رونق پیدا کردن حرفه آن‌ها می‌شود.
کد خبر: ۴۸۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱ 21 August 2017
به گزارش تابناک قم، علی اصغر قربانی مطلق با اشاره به طرح تبدیل بازار کهنه شهر قم به بازارچه صنایع دستی اظهار کرد: برای اجرای این طرح باید معماری بازار کهنه یکدست و معماری این بازار براساس معماری گذشته شود.

وی ادامه داد: بهترین مکان برای ایجاد بازارچه صنایع دستی شهر قم، مرکز شهر و در محل تردد مردم است، برای رونق پیدا کردن صنایع دستی در استان قم باید هزینه شود و ایجاد بازاری در مرکز شهر قم برای هنرمندان صنایع دستی موجب رونق پیدا کردن حرفه آن‌ها می‌شود.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم افزود: بازار کهنه در منطقه قدیمی شهر قم قرار دارد، اما نوسازی این بازار براساس اصول و به صورت یکدست نبود، در هر کجا از بازار کهنه شهر قم که سقفی خراب شد، یک سقف جدید زده شده است.

قربانی مطلق، راه رونق پیدا کردن بازار کهنه شهر قم به عنوان بازارچه صنایع دستی را نوسازی دوباره این بازار براساس اصول دانست و تصریح کرد: در صورت نوسازی بازار کهنه شهر قم، گردشگران به بازدید از این بازار و خرید صنایع دستی تشویق می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تبدیل بازار کهنه شهر قم به بازارچه صنایع دستی باید ورود هر گونه وسیله نقلیه از جمله خودرو و موتورسیکلت به این بازار ممنوع شود. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار