آتش طمع بر درختان شهر
سید مهدی حسینی
کد خبر: ۴۸۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶ 21 August 2017
در حالی که هنوز یاد و خاطره پارک سالاریه در اذهان بسیاری زنده است،اما برخی طمع کاران این پارک را به خرابه تبدیل کرده و تمام درختان آن را خشک کرده اند.

درحالی که مقام معظم رهبری بارها و بارها در سخنان خود تاکید بر حفظ درختان و باغات دارند، اما در شهر قم که انتظار است بیشتر توجه به فرمایشات ایشان باشد، شاهد بی مهری های گسترده به باغ ها و فضای سبز شهری هستیم.

طی چند سال اخیر خشک کردن عمدی باغات قم منجر به طمع ورزی برخی دستگاه ها و نهادها شده که می کوشند با این کار اقدام به ساختمان سازی کنند.

خرید باغ و خشک کردن عمدی آن و از سوی دیگر فشار آوردن به کمیسیون ماده 5 به منظور تغییر کاربری حربه ای برای این سودجویان و طمع ورزان شده تا به هر طریقی می توانند به شریان های تنفسی شهر ضربه بزنند.

خشک کردن باغ های خیابان سمیه، خیابان هنرستان، باغ سالاریه، بوستان نجمه، شهرک صادقیه و.... تنها بخشی از این طمع ورزی ها است به گونه ای که اگر این باغ ها در قم همچنان وجود داشت، امروز شاهد این پدیده گرد و غبار و همچنین گرمی بیش از حد هوا در قم نبودیم.

باغ بزرگ سالاریه که بر اساس متون تاریخی٬ بخشی از یک باغ هزار ساله در شهر قم است٬ این روزها حال خوشی ندارد... از دهه 70 که درب‌های این باغ به روی مردم بسته شد و جامعه الزهرا(س) بخشی از مالکیت آن را به عهده گرفت و شروع به ساخت و ساز در آن کرد٬ شهروندان کمتر اطلاعی از وضعیت داخل این باغ 70 هکتاری داشتند اما حالا به یمن بلند‌مرتبه‌سازی‌های اطراف٬ می‌بینیم چه برهوتی در دل این باغ تاریخی به پا شده. بر اساس آنچه اهالی و تصاویر هوایی به آن شهادت می‌دهند این وضعیت 3-4 سال اخیر ایجاد شده و خبر از تصمیمات مخربِ آینده می‌دهد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار