مدير حوزه‌هاي علميه قم خبر داد
مدير حوزه‌هاي علميه قم گفت: نخستين برنامه پنج ساله حوزه‌هاي علميه تا پايان امسال يا اوايل سال آينده تدوین مي‌شود تا بر اساس اين برنامه بتوانيم پيش برويم.
کد خبر: ۴۷۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷ 16 August 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در آیین‌ تکریم و معارفه مدیر مسؤول خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: از خبرنگاران عرصه معارف دینی که در حوزه‌های مختلف فعال هستند و خبرگزاری‌های فعال در این بخش نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

وی خاطرنشان کرد: افراد فعال در رسانه حوزه در طول سال‌ها کوشیدند و سختی‌ها را تحمل کردند تا امروز نهال حوزه شکوفا و به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه قم با بیان اینکه از دست‌اندرکاران خبرگزاری حوزه نهایت تقدیر و تشکر را دارم گفت:‌ مطمئن باشید از این مسیر صیانت می‌شود و ارتقا پیدا می‌کند البته از حضور شما بهره‌مند می‌شویم و خدمات شما را قدر می‌دانیم.

اعرافی با بیان اینکه ذات ادیان الهی خبرگزاری، خبرآوری و پیام‌آوری است گفت: هویت دین نبوت و خبرآوری در جهان دیگر و گشودن دریچه ذهن و قلب بشر به عالم دیگر است، بنابراین ذات رسالت گزارشگری است.

وی خاطرنشان کرد: صداقت و امانت در خبر وجود دارد و خبرگزاری پنجره‌هایی بر حقایق عالم می‌گشاید، کار حوزه نیز خبرآوری و تحلیل اخبار غیبی و آسمانی است.

مدیر حوزه‌های علمیه قم با بیان اینکه کار حوزه با خبر ارتباط دارد گفت: حوزه مجموعه بزرگ اخبار غیبی و آسمانی را دربرمی‌گیرد‌ خبرگزاری این اخبار را باز تولید و باز نشر می‌دهد تا در ایران و جهان منتشر کند.

وی یادآور شد: فعالیت خبرنگاران ارزش دارد ولی نهایت ارزش زمانی است که خبرنگار و خبرگزاری نهادی باشد که با اعتبار غیبی ارتباط دارد این بالاترین شغلی است که باید به آن پرداخت.

اعرافی با بیان اینکه شرایط اخلاقی و فقهی از دیگر موارد مهم در خبر است گفت: صداقت و امانت از جمله مباحثی است که در این بخش باید به آن توجه شود. رسالت رسانه این است که امانت‌دار و صادق در گزینش واقعیت‌ها باشد و اخبار را بر اساس مصالح جامعه و پیشرفت آن انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت خبر از اطلاعات خام شروع می‌شود به مرحله تحلیل، پیشنهاد و راه حل می‌رسد. کار خبرگزاری این است که از این مراحل با صیانت عبور کند. خبرگزاری حوزه و خبرگزاری‌هایی که از حوزه سرچشمه گرفتند رسالت و مسؤولیت سنگین‌تری در این بخش به عهده دارند بنابراین لازم است در شاخص‌ها و میزان جدی‌تر باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه قم خاطرنشان کرد: اسناد علمی پایه خبرگزاری حوزه است این خبرگزاری باید به تعامل با سایر خبرگزاری‌های داخل و خارج کشور اهتمام داشته باشد و به قلمروهای جدید اطلاع‌رسانی با شبکه‌های مختلف بپردازد.

وی با اشاره به بین‌المللی اندیشیدن گفت: ذخایری وجود دارد که باید در جهان منتشر شود، جهانی بی‌پایان برای بیشترین اخبار ناب دینی و رسالت‌های انسان‌ساز اسلامی وجود دارد. تنوع زبان‌های مختلف و تولید متناسب با جهان از دیگر مواردی است که به آن باید توجه شود.

اعرافی توجه به نیاز امروز جامعه و نسل جوان، ارکان حوزه و ولایت، اساتید،‌ طلاب و حرکت در پرتو رهنمودهای بزرگان و نگاه جامع، حکیمانه و سنجیده در عرصه خبر را از دیگر موارد مهم برای توجه خبرگزاری‌ حوزه ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت حوزه از همه خدمات پشتیبانی می‌کند و برای حفظ میراث تلاش دارد و به صورت مطالبه‌گر و متناسب با روزگار جدید مردمی و اجتماعی فعالیت دارد بر این نگاه از سوی شورای عالی و مدیر حوزه‌های علمیه تأکید شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ 100 پیشنهاد مراجع و علما و هزار نقطه نظر از اساتید و طلاب جمع‌آوری شده که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در دستور کار گفت:‌ نخستین برنامه پنج ساله حوزه‌های علمیه تا پایان امسال یا اوایل سال آینده تدوین می‌شود تا بر اساس برنامه بتوانیم پیش برویم.

اعرافی خاطرنشان کرد:‌ 500 عنوان برنامه با نگاه اولویتی پیگیری می‌شود و حدود 100 عنوان برنامه جدید و متناسب با نیاز جامعه در حال طراحی است.

وی با اشاره به نهایی شدن بیش از 15 نظام جامع حوزه‌های علمیه بر اساس سند چشم‌انداز گفت:‌ طی دو هفته گذشته این نظام‌ها نهایی شد تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات باشیم تا خرده‌ نظام‌ها در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه قم یادآور شد: نظام جامع رسانه نیز به عنوان دیگر فعالیت‌ها طراحی می‌شود و بر اساس آن برنامه‌های دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مسؤولان گذشته رسانه خوزه برای مسؤولان جدید این رسانه آرزوی توفیق و موفقیت کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار