کد خبر: ۴۷۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 15 August 2017
به گزارش تابناک قم، رخداد دو حادثه تلخ و ناگوار فوت راننده میوه فروش در جریان درگیری با ماموران شهرداری و خودسوزی فردی که به گفته مدیر روابط عمومی شهرداری از پیمانکاران بوده، در شهر مقدس قم موضوعی بود که افکار عمومی را طی روزهای اخیر درگیر خود کرده است. 

موضوعی که اگرچه برخی رسانه ها به دنبال انکار آن بودند و همدردی رسانه ها و افکار عمومی با این اتفاقات را تعبیر به سیاه نمایی کردند اما حقیقت این است که دو خانواده از وجود سرپرست محروم شد آن هم به دلیل کوتاهی و قصور در انجام وظیفه. 

حقیقت این است که به گفته کارشناسان "باید فرایند رسیدگی به صورت وضعیت ها و پرداخت ها و همچنین تکریم ارباب رجوع در شهرداری مورد بازنگری قرار گیرد." و به زعم برخی دیگر "شهرداری و مجموعه مدیریت شهری به جای برخورد سلبی با دستفروشان که در شرایط سخت معیشتی قرار دارند به دنبال تدبیر و راه چاره باشند." 

حرف و حدیث ها در این مقوله آنقدر زیاد است که در این مقال نمی گنجد. اما نکته مهم و تعجب برانگیز سکوت مسئولان استان و حتی مسئولان شهری در این مقوله است. به طوری که در کنار سکوت همه مسئولان استانی مجموعه شورای شهر نیز تا زمان برگزاری جلسه رسمی شورا هیچگونه اظهار نظری در این زمینه نداشتند و این خود جای سوال است.

چرا در شرایطی که خانواده دو شهروند داغدار شدند به هر دلیلی حداقل توقع می رفت که مسئولان ابراز همدردی داشته باشند. مسئولانی که خود را خادم مردم می دانند و حالا به جای همدردی با مردم و افکار عمومی مهر سکوت بر لب زده اند. 

نوع برخورد شهرداران مناطق و ماموران سد معبر شهرداری موضوع جدید و تازه ای نیست که کسی از آن بی خبر باشد، ورود مسئولان و نمایندگان استان به این موضوع در گام نخست نیاز به اعلام موضع و نظر در پی حوادث اخیر دارد. اینکه اگر نیاز به تغییر روند کنونی در مقوله های ذکر شده آیا این موضوع موید نادرست بودن روند پیش از این نبوده است؟ که اگر این روند تاکنون نادرست بوده پس چرا از حداقل اعلام نظر ممانعت کرده اند؟

شامگاه دوشنبه در جلسه رسمی شورا اما نوع اظهار نظر اعضا چنگی به دل نمی زد، محمود مسگری با بیان اینکه این دو حادثه بسیار تلخ و متأثرکننده بود که امیدواریم دیگر شاهد آن نباشیم در ادامه بر لزوم جدیت شهرداری برای مقابله با موضوع سد معبر تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری باید باقدرت و انسجام بیشتری در این مسیر قدم بردارد و از جوسازی‌های رسانه‌هایی که برای تسویه‌حساب شخصی به میدان آمده‌اند ترسی به دل راه ندهد.

 وی اما نگفت که چه پیشنهادی در این زمینه دارد!

ولی الله بیاتی رئیس شورای شهر اما با انتقاد از برخی برخوردهای تند و زننده مأموران شهرداری قم عنوان کرد: یکی از کارهای برجسته و مهم شهرداری در طول چند سال اخیر ساماندهی دست‌فروشان و میوه‌فروشان حاشیه خیابان‌ها بوده که باید با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

فوت دو شهروند با فرض محق بودن شهرداری باز هم حوادث تلخی است که همدردی مسئولان و مسئولیت پذیری آن ها در ساماندهی به این وضع را می طلبد. در این راستا هم با سکوت و جلسه نمی توان مشکلی را حل کرد این مسائل اراده جمعی و عمل مدبرانه را می طلبد تا در آینده شاهد حوادث مشابه نباشیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
احمدد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
کسی هم هست به مردم اهمیت بده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
لابد حتما باید جایی دیگر کشته میشدند تا مهم جلوه کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
بنام خدا
شهر قم به دلیل طرح های توسعه ای ناقص، از قبیل خیابان کشی و تعریض معابر برای تازه واردان مانند شهری جنگزده می باشد. سوای مناطق اعیان نشین شهر، به ویژه در هسته مرکزی خرابه ها و ساختمان های نیمه مخروبه زیادی به چشم می خورد که شهرداری می تواند به طور موقت در اختیار میوه فروشان دوره گرد قرار دهد. والا آسیب رساندن به افراد محروم چندان مشکل نیست، زیرا در جامعه ما کم کم بی تفاوتی نسبت به همنوعان تبدیل به عادتی ثانویه شده است. و این برای جامعه خطرناک است و جامعه را به سمت خشونت سوق خواهد داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار