در وزن منهاي 60 كيلوگرم
ستاره ملي‌پوش و پرافتخار كاراته استان قم در رده‌بندي فدراسيون جهاني كاراته در صدر برترين‌هاي وزن منهاي 60 كيلوگرم كاراته دنيا قرار گرفت.
کد خبر: ۴۷۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 15 August 2017
به گزارش تابناک قم، پرافتخارترین کاراته‌کای یک دهه اخیر استان قم در میادین داخلی، بین‌المللی، آسیایی و جهانی این رشته امیر مهدی‌زاده است که در وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی کاراته ایران موفقیت‌های متعددی را در این میادین به دست آورده است.

مهدی‌زاده که دارای دو طلای سال‌های 2012 پاریس و 2016 لینز اتریش و نشان برنز سال 2014 برمن آلمان از رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان است و دو طلای سال‌های 2015 و 2017 و همچنین برنز سال 2011 آسیا را در کارنامه دارد، صدرنشین برترین‌های وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته دنیا به شمار می‌رود.

سایت فدراسیون جهانی کاراته بعد از سه مرحله رقابت‌های لیگ جهانی 2017 و همچنین پیکارهای قهرمانی آسیا، در تازه‌ترین گزارش خود بهترین‌های کاراته دنیا در ۹ ماه اخیر را در حالی معرفی کرد که در بخش مردان دو نماینده ایران یعنی امیر مهدی‌زاده و سجاد گنج‌زاده به عنوان بهترین‌های اوزان خود معرفی شده‌اند.

فدراسیون جهانی در شرایطی بهترین‌های کاراته سال 2017 دنیا را معرفی کرده است که تا پایان سال جاری میلادی، تعداد چهار مرحله دیگر از لیگ جهانی کاراته در دستور کار این فدراسیون قرار دارد و کاراته‌کاها فرصت مناسبی دارند تا با درخشش در این رقابت‌ها و کسب عناوین برتر جایگاه خود را در رنکینگ جهانی ارتقاء دهند.

امیر مهدی‌زاده که امسال یک برنز از پیکارهای مرحله سوم لیگ جهانی در کشور امارات، یک برنز از بازی‌های 2017 کشورهای اسلامی در قزاقستان، یک نشان طلا از مسابقات 2017 قهرمانی آسیا و یک نشان نقره از بازی‌های جهانی در کشور لهستان به ارمغان آورده است، در وزن منهای 60 کیلوگرم صدرنشین برترین‌های کاراته دنیا محسوب می‌شود.

بعد از مهدی‌زاده، رقیب یکی دو سال اخیر وی در میادین مختلف یعنی صدرالدین سایماتوف از کشور ازبکستان با سه طلای کاراته وان و نقره آسیا در جایگاه دوم رده‌بندی برترین‌های دنیا ایستاده و قهرمان دو دوره جهان یعنی بروس داگلاس از برزیل و جفری برنز نایب قهرمان جهان از هلند در تعقیب مهدی‌زاده و سایماتوف قرار دارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار