در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم نامگذاری یکی از معابر شهر به نام شهید مدافع حرم محسن حججی به تصویب رسید.
کد خبر: ۴۷۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰ 15 August 2017
به گزارش تابناک قم، دویست و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب به ریاست ولی الله بیاتی و با حضور اعضا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای شهر قم برگزار شد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، علیرضا قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی، سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی، بیطرفان معاون امور مالی و اقتصادی، رنجبر معاون برنامه ریزی و منابع انسانی، جانقربان سرپرست امور معماری و شهرسازی و دیگر مدیران و معاونین شهرداری در این جلسه حضور داشته و توضیحات لازم در خصوص پروژه‌ها و لوایح مطرح شده در جلسه را ارائه کردند.

دویست و چهل و یکمین و آخرین جلسه شورای شهر قم مورد تأثیر حوادث چند روز اخیر قم که با شهرداری مرتبط شده، قرار گرفته و خبرنگاران زیادی نیز در این جلسه برای اخذ مواضع اعضای مختلف شورا شرکت کرده بودند.

ولی‌الله بیاتی در ابتدای این جلسه ضمن ابراز همدردی با خانواده بازماندگان دو شهروند فوت شده قمی در روزهای اخیر، گزارشی از طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده طی هفته گذشته ارائه کرد.

محمود مسگری عضو شورای اسلامی شهر قم پیش از آغاز طرح دستور جلسه، نطقی در خصوص وقایع چند روز اخیر داشت.

عضو شورای شهر قم با اشاره به حوادث چند روز اخیر در شهر قم و فوت دو تن از شهروندان ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان اظهار کرد: به هر حال معضلات و ناهنجاری‌های شهری مشکلی است که همه نسبت به آن حساس بوده و خواهان برخورد با آن هستند.

وی با بیان اینکه باید به دور از حب و بغض‌های سیاسی به دنبال ریشه‌یابی این دو مشکل و نگاه کارشناسانه به آن‌ها باشیم تا این حوادث تکرار نشود افزود: در حوزه عمرانی باید با انتخاب پیمانکاران ذی صلاح و عدم انتخاب پیمانکارانی که کارنامه مثبتی نداشته‌اند از بروز مشکلات جلوگیری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه حادثه خودسوزی یکی از پیمانکاران شهرداری به دلیل طلب از این مجموعه نبوده است خاطرنشان کرد: هرچند این حادثه باید بهتر مدیریت می‌شد تا شاهد این حادثه ناگوار برای شهروند نباشیم.

وی همچنین به حادثه فوت یک میوه فروش در شهر قم اشاره کرد و افزود: گزارشات مسوولان ذی‌ربط از جمله دادستان و مسوول پزشکی قانونی نشان می‌دهد که درگیری فیزیکی از سوی مسوولان شهرداری صورت نگرفته و از دستگاه قضایی خارج از فضای احساسی ایجاد شده خواهانیم که به صورت جدی به این مساله رسیدگی کرده و ابعاد مختلف آن را روشن کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به طی آخرین روزهای شورای چهارم تاکید کرد: خادمان مردم در شورای چهارم با پاک‌دستی به دنبال رفع مشکلات شهر بودند و با همکاری با مجموعه مدیریت شهری و تکیه بر اصل پاسخ‌گویی توانستند اقدامات جدی را در شهر اجرایی کنند و نشانه رضایتمندی مردم رأی مجدد به خادمان خود در لیست دوره چهارم است.

مسگری گفت: من از اعضای شورا در دوره چهارم درخواست دارم که تجربیات خود را با منتخبان مردم در دوره پنجم در میان گذاشته و بابی برای ادامه بهتر و گسترده‌تر خدمت در این شهر فراهم کنند.

وی علاوه بر عضویت در دوره چهارم شورا منتخب مردم در دوره پنجم نیز هست و در این جلسه برای حضور در مراسم حج از اعضای دوره چهارم حلالیت طلبید.

در ادامه این جلسه ناصر رعیت‌پور نخستین دستور این جلسه که مرتبط با کمیسیون امور زیربنایی بود مطرح کرد.

جوابیه فرمانداری در ارتباط با مصوبه شماره 3264 مورخ چهار مرداد موضوع خرید و واگذاری میلگرد به پیمانکار پروژه‌های عمرانی نخستین دستور این جلسه بود.

رعیت پور در توضیح این دستور گفت: شهرداری لایحه‌ای ارائه کرد که میلگرد برای پروژه‌ها خریداری شود چراکه قیمت در حال افزایش است تا بتواند علاوه بر تأمین مصالح، بخشی از هزینه پروژه‌ها را با پیمانکاران تهاتر کند.

وی با بیان اینکه فرمانداری این مصوبه را رد کرده است افزود: کمیسیون امور زیربنایی بر این مساله اصرار دارد که این کار انجام شود چراکه پیش از این نیز این کار معمول بوده و انجام می‌شده است.

حسن بختیاری نایب رئیس شورای شهر قم نیز نظر هیات تطبیق مصوبات شورای شهر در فرمانداری را در خصوص این مصوبه مطرح کرد.

سیدمحمد آتش‌زر نیز در این خصوص تصریح کرد: این کار در شهرداری معمول بوده و شهرداری به جای اینکه پول به پیمانکار پرداخت کند مصالح ساختمانی را با آن‌ها تهاتر می‌کند تا بتواند هم مشکل پیشرفت پروژه را حل کرده و هم منابع مالی خود را حفظ کند.

علیرضا قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم نیز در خصوص این جوابیه فرمانداری، جزئیات لایحه شهرداری و مصوبه شورای شهر را تشریح کرد.

وی گفت: این میلگردها در ازای طلب پیمانکار از شهرداری ارائه می‌شود و هیچ تفاوتی با پرداخت نقدی نداشته و فضایی برای کمک به پیمانکار است.

معاون شهردار قم خاطرنشان کرد: این کار در گذشته نیز در قم انجام شده و معمول بوده و هیچ تفاوتی با پرداخت مالی ندارد.

اعضای شورا بر این مصوبه خود که ازسوی فرمانداری رد شده، اصرار کردند.

اخذ مجوز توافقنامه شماره 38132/1، 57379 و 57397 از دیگر دستور‌های این جلسه بود که از سوی رعیت‌پور مطرح شد و به تصویب رسید.

اخذ مجوز برگزاری مزایده بلوک NE23 با کاربری مختلط تجاری، اداری و مسکونی نیز آخرین دستور مرتبط با کمیسیون امور زیربنایی در این جلسه بود.

اخذ مجوز معافیت مساجد از پرداخت بهای خدمات نظارت و کارشناسی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و اخذ مجوز پرداخت حق‌الزحمه کمیته فنی کمیسیون ماده پنج از جمله دستورات مرتبط با کمیسیون برنامه و بودجه بود که به تصویب رسید.

محمود مسگری در این بخش جلسه در تکمیل سخنان خود ضمن تقدیر از رسانه‌ها به عنوان چشم بیدار جامعه و رابط مجموعه‌های مختلف گفت: برخی سایت‌های معاند و داخلی به دنبال بزرگ‌نمایی این حوادث بودند تا بهره‌برداری‌های مورد نظر خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی کنند.

در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم تفریغ بودجه سازمان‌های پارک‌ها، میادین، قطار شهری، پسماند، آرامستان‌ها، حمل و نقل و ترافیک و پایانه‌ها به تصویب رسید.

در این بخش این جلسه طرح دو فوریتی پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی برای نامگذاری یکی از معابر یا میادین به نام شهید محسن حججی از سوی حسن بختیاری مطرح شد.

طوبی حجازی در توضیح این طرح، اظهار کرد: با توجه به اینکه این آخرین جلسه شورا خواهد بود و با توجه به تاثیرگذاری حرکت این شهید در مسیر و انتهای زندگی، وی یک چهره‌ فراملی بوده و رسانه‌های مختلف عکس‌العمل‌های متفاوتی در این زمینه داشته‌اند.

وی اظهار کرد: برای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت به دنبال این هستیم که جایگاه وی در شهر قم نیز ماندگار بوده و به یادگار گذاشته شود.

در این بخش از جلسه محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم به عنوان مهمان شورای شهر توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های این مرکز ارائه کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به فعالیت 116 نفر در سیستم این مجموعه گفت: اکثر نیروهای این مجموعه در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند که توانسته‌اند پروژه‌های بسیار سودمندی را برای قم و کشور اجرایی کرده و به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه این مجموعه تاکنون به طور مستقل در حوزه اشتغال وارد نشده است افزود: آموزش‌های عمومی، مهارتی و تخصصی، جبران خدمت، استقرار نظام پیشنهادات و نظام بهبود مستمر کیفیت در جهاد دانشگاهی برای توانمندسازی پرسنل در حال انجام است.

حیدری با بیان اینکه مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری، فناوری اطلاعات پزشکی، معماری و شهرسازی، دوراپزشکی در زیرمجموعه پژوهش ما فعال است گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی حدود 9 سال است که فعال شده و خدمات مختلفی را در فضایی به وسعت 2 هزار مترمربع ارائه می‌کند.

وی با اشاره به تعداد مراجعین به مرکز ناباروری گفت: از سال 88 که خدمت‌رسانی آغاز شده حدود 15 هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که در سال 95 این تعداد به حدود 35 هزار نفر رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به برنامه پنج ساله جهاد دانشگاهی گفت: قطعاً طی این مدت مراجعین افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

امیرعلی احمدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر در حوزه پزشکی و ناباروری اقدامات گسترده‌ای انجام داده است گفت: شنیده‌ها حاکی از این است که سلول‌های باروری را از افراد دیگر نگه داشته و انتقال می‌دهد که باید شفاف سازی صورت گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار