رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: تاکنون هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی در قم به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۴۷۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۹ 15 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید محمد چهل اخترانی با اشاره به آمادگی هیئات مذهبی قم برای ماه محرم عنوان کرد: فعلا در حال انجام اقدامات اولیه هستیم و تقریبا روال تأمین امنیت و همکاری با نهادها و ارگان‌ها مانند سال‌های قبل است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی در قم به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد حدود ۶۵۰ هیئت فعال است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم در ادامه با اشاره به اینکه ۱۸۰ هیئت مذهبی بانوان هم به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد هم برخی از آنها فعال هستند و جلسات دعا و روضه خوانی ویژه بانوان برگزار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط ثبت هیئت مذهبی گفت: هر هیئت باید پنج الی هفت نفر به عنوان هیئت امنا داشته باشد و همچنین باید در طول سال فعالیت‌های خود را به شکل مستمر ادامه دهد.

حجت الاسلام چهل اخترانی نحوه نظارت بر هیئت‌های مذهبی را هم توضیح داد و گفت:‌ شورای هیئات مذهبی قم شامل ۱۲ نفر است که به شکل مستمر بر فعالیت‌ها و برگزاری مراسم مختلف توسط هئیت‌ها نظارت دارند.

وی همچنین به در پیش بودن سالروز شهادت امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: امامزاده موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) است که در روز شهادت آن حضرت هر ساله بسیاری از سادات در مرقد امام موسی مبرقع(ع) جمع شده و مراسم باشکوه عزاداری برگزار می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم همچنین دسته عزاداری چهل اختران را بزرگترین دسته عزاداری قم دانست و گفت: این دسته حدود ۱۶۰ سال است که برپا شده و در ماه‌های محرم و صفر برنامه‌های خاص و باشکوه عزاداری برگزار می‌کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار