مدیرکل روابط عمومی استانداری قم ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی همه دستگاه های اجرایی قم به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: استانداری قم در راستای اجرای این قانون به طور کامل آماده پاسخگویی به درخواست های دریافتی است.
کد خبر: ۴۷۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷ 15 August 2017
به گزارش تابناک قم، سید علیرضا طباطبایی در گفت و گویی با اشاره به اجرایی شدن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در کشور افزود: دستگاه های اجرایی قم که مشمول این قانون می شوند، موظف به اجرای دقیق مفاد این قانون هستند.

وی تاکید کرد: مدیران استان قم موظف هستند نسبت به ارائه اطلاعات درخواستی مردم در حداقل زمان ممکن و بدون هرگونه تبعیضی اقدام لازم را صورت دهند.

قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، به منظور شفافیت در کار نهادهای حکومتی و امکان نظارت شهروندان و رسانه‌ها، در سال 1387 در مجلس تصویب و در سال 1388 برای اجرایی شدن رئیس‌ جمهوری وقت، ابلاغ شد. اما تدوین آیین‌نامه اجرایی و ابلاغ آن تا سال 1394 طول کشید.براساس این قانون هر فرد ایرانی می‌تواند به همه اطلاعات طبقه‌بندی نشده دسترسی داشته باشد.

طباطبایی افزود: با توجه به راه اندازی سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رصد عملکرد دستگاه ها و موسسات عمومی در زمینه پاسخگویی و تکریم شهروندان، استانداری قم آمادگی کامل برای پاسخگویی به درخواست های دریافتی را دارد.

براساس ماده یک آیین‌نامه‌ی اجرایی ماده (8) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هر شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی می‌تواند درخواست خود برای دسترسی به اطلاعات را به صورت برخط از طریق درگاه الکترونیک حقیقی با ثبت‌نام در سامانه به آدرس foia.iran.gov.ir و ایجاد حساب کاربری، پیشخوان دولت الکترونیک، پست یا مراجعه‌ی حضوری به واحد اطلاع‌رسانی مؤسسه‌ی درخواست‌شونده، تسلیم کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار