هدف پویان، این تیم لیگ برتری هندبال بانوان قم به دلیل این که نتوانست منابع مالی لازم را جذب کند قید حضور در مسابقه‌های هندبال باشگاه‌های آسیا را زد.
کد خبر: ۴۷۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 14 August 2017
به گزارش تابناک قم، ورزش قم یکی از تاریخی‌ترین فرصت‌های خود را از دست داد و اکنون نماینده‌ای در مسابقه‌های آسیایی ندارد. همان طور که با توجه به همه سوابق نگاه به ورزش قهرمانی بانوان قم، قابل پیش‌بینی بود هدف پویان، این تیم لیگ برتری هندبال بانوان قم به دلیل این که نتوانست منابع مالی لازم را جذب کند قید حضور در مسابقه‌های هندبال باشگاه‌های آسیا را زد.

خروجی رسمی باشگاه هدف پویان جوان به طور رسمی این خبر را تأیید کرد. آن هم با تأکید بر همکاری نکردن مسئولان برای اعزام آسیایی و در نتیجه، آنچه برای ورزش قم باقی ماند حسرت بود. حسرتی که منشأ آن را می‌توان ۲ عامل دانست: نبود قوانین حمایت‌کننده از بخش خصوصی که در ورزش هزینه می‌کند به طوری که هزینه وی تنها خرجی بی‌ارزش نباشد و برای وی منافع اقتصادی نیز به همراه داشته باشد و دومی، اولویت نبودن ورزش در برنامه‌های جامع و استراتژیک استان قم که مانع از این می‌شود که حضور یک تیم ورزشی از قم در یک رویداد بین المللی به قدری دارای ارزش جلوه داده شود که اعتبار مالی آن به نوعی تأمین شود.

موضع‌گیری بازیکنان؛ بی‌ارزش!

باشگاه هدف پویان در صفحه رسمی خود در اینستاگرام با انتشار تصویر دعوت‌نامه آسیایی خود نوشته است: سهمیه‌ای که به سختی به دست آمد و به راحتی به خاطر نبود حمایت مالی و اسپانسر از دست رفت. جالب است بدانیم این نخستین سهمیه آسیایی بود که در قم توسط تیم بانوان کسب شده بود و حتی از میان تیم‌های مردان نیز فقط تیم فوتبال صبا که یک تیم غیر بومی بود توانسته بود آن را کسب کند. افسوس که مسئولان قدر این موقعیت‌ها را نمی‌دانند.

«منیره دارابی»، بازیکن هدف پویان، در همین پست اینستاگرامی نوشته است: واقعا جای تأسف دارد که این موقعیت‌ها در شهر ما ارزشی ندارد. وقتی پای یک تیم ورزشی به خصوص ورزش بانوان به میان می‌آید همه به شکلی حواس خود را به جای دیگری معطوف می‌کنند.

کاپیتان انتقاد می‌کند

«الناز قاسمی»، چهره ملی‌پوش هندبال قم و کاپیتان تیم هدف پویان جوان، یکی دیگر از منتقدان شرایط فعلی و موضوع لغو اعزام تیم هندبال هدف پویان جوان به لیگ بر‌تر است. قاسمی در گفت‌وگو با همشهری اظهار کرد: ‌ای کاش مسئولان ما حداقل کمی ورزشی بودند تا تلاش‌های یک مربی را درک می‌کردند. تلاش بازیکنان، آسیب‌دیدگی آن‌ها در حین تمرین و مسابقه و از همه مهم‌تر، دور خانواده و تفریح و سرگرمی برای ورزش خط کشیدن را می‌فهمیدند. این، راهی برای موفقیت بود. موفقیتی که همه شهر می‌توانست به آن ببالد.

وی افزود: ‌ای کاش درک می‌کردند برای به دست آوردن این افتخار سال‌ها زحمت کشیده شده و یک مربی و تعداد زیادی بازیکن، زندگی و جانشان را پای این افتخار گذاشتند. واقعا جای تأسف است که بانوان هیچ وقت، پشتیبانی لازم را در ورزش نداشتند. همه این اتفاق‌ها موجب می‌شوند همه ورزشکاران دلسرد شوند.
قاسمی گفت: نبود حمایت از ورزش بانوان سبب می‌شود ناامیدی در ورزش در بین دختران شهر افزایش پیدا کند.

عزمی برای رفع مشکل وجود ندارد

مدیرعامل باشگاه هدف پویان جوان تأکید کرد هر اقدامی برای رفع مشکل مالی نماینده آسیایی قم و ایران لازم بوده انجام شده اما هیچ عزمی برای رفع این مشکل دیده نشده است.

«مهدی میرزاحسینی» در گفت‌وگو با همشهری اظهار کرد: هرکاری که لازم بود و می‌شد انجام داد انجام دادیم. از جلسه با شورای اسلامی شهر و شهرداری بگیرید تا دیدار با نماینده قم در مجلس. استانداری قم می‌توانست در این زمینه کمک‌حال ما باشد اما آن‌ها هم عنوان کردند مشکل مالی وجود دارد و نمی‌شود کاری کرد. اداره کل ورزش و جوانان هم وظیفه خود نمی‌داند که بودجه ۴۰۰ میلیونی را فراهم کند. این را هم بگویم که رایزنی‌های انجام شده توسط خودمان صورت گرفت.

وی افزود: مشکل کار آن‌جا بود که عزمی برای حل مشکل تیم هدف پویان وجود نداشت. با نوعی انداختن توپ به زمین دیگران مواجه بودیم. از این اتاق و نهاد به آن نهاد پاسکاری می‌شدیم. فکر این روز‌ها را می‌کردیم اما باید اقدامی صورت می‌گرفت. ممکن بود بعد‌ها بگویند اگر شما می‌گفتید و موضوع را دنبال می‌کردید به شما کمک می‌کردیم. امروز ما این تلاش‌ها را انجام داده‌ایم و حمایتی نشده است و حضور نیافتن در مسابقه‌های باشگاه‌های آسیا نقطه سیاهی در کارنامه کسانی است که کمکی نکردند.

مدیرعامل باشگاه هدف پویان جوان با بیان این که باید تمرکز خود را روی آینده و لیگ بر‌تر قرار دهیم، اظهار کرد: در آستانه سومین سال متوالی حضور در لیگ بر‌تر قرار داریم و به بازیکنانمان گفتیم موضوع مسابقه‌های باشگاهی ازبکستان را فراموش کنند. این موضوعی است که ما در برابر آن مقصر نیستیم. باید خودمان را برای حضور در لیگ بر‌تر آماده کنیم.

بازگشت بنفش‌ها به میدان

گرچه انتظار می‌رود هدف پویان با روحیه‌ای متزلزل و در هم شکسته ناشی از خالی شدن پشتش توسط استان خود وارد لیگ بر‌تر شود، مربی و مسئولان این باشگاه تلاش کرده‌اند آب رفته را به جوی بازگردانند و حداقل بستری مهیا کنند که بازیکنان برای حضور در لیگ بر‌تر انگیزه و انرژی داشته باشند.

«زهرا احمدی‌نیا»، سرمربی هدف پویان، بازیکنانش را در تمرین حفظ کرده و آماده لیگ بر‌تر می‌کند. مسابقه‌هایی که قرار است از ۱۴ مهر آغاز شود و بانوی بنفش (لقب تیم هدف پویان) برای آغاز مسابقه‌های خود در لیگ حدود ۷ هفته فرصت دارد. تیمی که همه بازیکنان آن را بومی‌های هندبال قم تشکیل می‌دهند و بعید است پازل زیبای بومی‌گرایی محض در هدف پویان ۹۶ هم دست بخورد. با این وجود باید اذعان داشت جای زخم آسیایی نشدن هدف پویان به دلیل نبود پول ممکن است روی تن رنجور ذهن بازیکنان جوان هدف پویان بماند. 

بازیکنانی که یک ریال دستمزد در طول سال دریافت نمی‌کنند اما همچنان محکم و پابرجا برای آرمان خود می‌جنگند بدون این که بی‌مهری‌ها آن‌ها را از هدفشان دور کند. بی‌مهری‌هایی که در ورزش بانوان بیش از بخش مردان به چشم می‌خورد. آن‌ها این بی‌مهری را در موضوع اعزام به ازبکستان به خوبی لمس کردند زیرا مشکل مشابه آن‌ها برای تیم شهید چمران لار در استان فارس وجود داشت و به همت مسئولان محلی حل شد اما در قم گامی برای رفع این مشکلات برداشته نشد و این، برای ورزش بانوان قم غم‌انگیز است. امید است هدف پویان با فراموشی اتفاق‌های اخیر، عزم خود را برای موفقیت در فصل جدید لیگ بر‌تر جزم کند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار