حضور دستفروش ها و وانت بارها منجر به واکنش خشونت بار مأموران سد معبر شهرداری قم شد و در فرایند این درگیری ها، یکی از دست فروشان به شکل مشکوکی جان باخت؛ مرگی که روابط عمومی شهرداری قم ارتباطش را با رفتار مأموران این سازمان انکار کرد و آن را به حال بد دست فروش کشته شده ارتباط داد.
کد خبر: ۴۷۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 14 August 2017
به گزارش تابناک قم، برخوردهای خشونت بار با دست فروشان در شهرهای مختلف رو به افزایش است و هر از گاهی در این فضا اخبار ناخوشایندی مخابره و دست فروشان بسیاری با برخوردهای سنگین رو به رو می شوند؛ برخوردهایی که در بسیاری اوقات با خشونتی غیر قابل قبول همراه است و دست فروشانی را که بعضاً از سر ناچاری به این راه کشیده شده اند، با خسارات مالی و روحی فراوانی همراه می کند.

بعدازظهر شنبه و بسان بسیاری از روزهای سال، که مأموران سد معبر شهرداری قم به برخورد با دست فروشان مشغول هستند، در محله شاهد غربی شهر قم با راننده یک وانت بار که مشغول به دست فروشی بود، درگیر شدند و فضا به گونه ای پیش رفت که در نهایت این دست فروش جان خود را از دست داد.

شاهدان عینی می گویند، در این گیر و دار برخورد شدیدی میان راننده دست فروش و مأموران شهرداری رخ داد که در جریان آن راننده تعادل خود را از دست داد و سرش با جدول کناری خیابان برخورد کرد؛ برخوردی که در نهایت منجر به کشته شدن این راننده نیز شد.

یکی از شاهدان عینی در این باره گفت: ماشین های سد معبر آمدند و هر کدام هم چند نفر داخل آن بودند. آنها شروع کردن به ناسزا دادن و راننده وانت بار را حل دادند که سرش خورد به جدول خورد و کمی آن طرف تر بعد از چند لحظه از دنیا رفت.

در حالی که شاهدان عینی از برخورد شدید مسئولان شهرداری با این دست فروش و نقش مستقیم آنها در مرگ او سخن می گویند، عابدی خرسند مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم در این خصوص نظری برعکس دارد و معتقد است، اصلاً درگیری صورت نگرفت و این راننده بعد از گرفتن تعهد و ترک در نزدیکی خانه سرش به جدول می خورد و فوت می کند!

وی در این خصوص می گوید: حوالی ساعت 7.30 عصر دیروز همکاران من در تخلفات شهری طبق وظیفه ذاتی در منطقه نیروگاه به افرادی که سد معبر ایجاد کرده بودند، تذکر دادند و ایشان مقاومت کرده و خود اقدام به شکستن شیشه ماشین خود می کند.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم افزود: در این امر، همکاران تذکر می دهند و طبق فیلم هایی که داریم، هیچ گونه برخوردی با ایشان نشده و بعد از آن تعهد گرفته می شود و ایشان محل را ترک می کنند. نیم ساعت بعد حوالی منزلشان، حال او بد و بیهوش می شود و همانجا سرشان به جدول خورده و متأسفانه فوت می کنند.

ادعای مدیر کل روابط عمومی شهرداری قم در مورد بی ارتباط بودن مرگ این دست فروش با برخورد مأموران سد معبر شهرداری در حالی مطرح می شود که در فیلم ویدئویی منتشر شده از حادثه، برخورد و درگیری تن به تن و بسیار خشونت بار مأموران شهرداری با این دست فروش آشکار و انکارناشدنی است.
 هرچند در فیلم منتشر شده زمان و نحوه زمین خوردن و مرگ دست فروش وجود ندارد، انکار درگیری و ضرب و شتم مأموران شهرداری با این دست فروش در حالی که چنین موضوعی وجود داشته است، روایت مدیر کل روابط عمومی شهرداری قم در مورد ما بقی ماجرا را نیز با ابهام رو به رو می کند.

ابهام در مورد نقش مؤثر داشتن مأموران شهرداری قم در این حادثه از آنجایی بیشتر تقویت می شود که بدانیم هم اینک دادستان عمومی و انقلاب استان قم پنج تن از مأموران شهرداری را احضار و بازجویی کرده است.

مهدی کاهه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در این باره به به میزان گفت: در مورد حادثه قم پرونده قضایی تشکیل شد و پنج تن از مأموران شهرداری احضار و بازجویی شدند. همچنین بازپرس ویژه قتل از همان لحظات اولیه حادثه در محل حضور یافته و در حال بررسی جزییات و عوامل دخیل در فوت این دستفروش است.

جدا از مواردی که آمد، حتی اگر بپذیریم در نحوه و فرایند مرگ این دست فروش مأموران سد معبر شهرداری قم مستقیم نقش نداشتند، این مهم را نمی توان انکار کرد که نحوه برخورد اولیه آنها و فشار سنگین روحی و روانی وارده بر این دست فروش در بر هم خوردن تعادل و زمین خوردن او نقش داشته است.

به موارد بالا باید این حقیقت را نیز افزود که مأموران سد معبر شهرداری قم و برخی از شهرهای کشور در برخورد خشونت بار با دست فروشان سابقه قابل قبولی ندارند و مروری بر اخبار پیشین این مهم را تأیید می کند؛ برخوردهایی که حکایت از یک تصور کاملاً غلط و سنتی دارد و آن اینکه مأموران شهرداری ها تصور می کنند بدون اصلاح زیرساخت ها، فرهنگ سازی و کمک گرفتن نیروهای انتظامی و قضایی با برخوردهای فیزیکی می توانند با پدیده دست فروشی مقابله کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار