آئین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 14 August 2017
به گزارش تابناک قم، مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با تلاوت مهدی فروغی، نفر اول رشته قرائت این دوره از مسابقات در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سیدعلی(ع) قم برگزار شد.

رئیس هیئت داوران این دوره از مسابقات در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: مسابقات استان قم جزو مسابقات درجه یک کشور است ولی باز هم انتظار بیشتری وجود دارد.

حجت الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور اضافه کرد: این مسابقات در شرایط خوبی برگزار شد و از جهت تعداد و کیفیت سطح بالایی داشت اگرچه جای برخی رشته‌ها در این مسابقات از جمله فظ موضوعی خالی است.

وی اضافه کرد: استان قم باید در برگزاری مسابقات الگو برای استان‌های دیگر باشد و نمایندگان آن در مرحله کشوری باید بتوانند رتبه‌های بهتری را نسبت به دوره‌های قبل به دست آورند.

رئیس هیئت داوران مسابقات قرآن سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه باید حفظ واژگان و تفسیر در مسابقات قرآن پر رنگ‌تر باشد ادامه داد: پیشنهاد من این است که قاریان در مسابقات به قرائت قطعاتی بپردازند که آن‌ها را حفظ هستند تا رویکرد مسابقات به سمت حفظ موضوعی جلو برود.

وی با ابراز نارضایتی از مسابقات قرآن دانشکده‌های علوم قرآنی افزود: در این دانشکده‌ها باید در طول سال در زمینه انس با قرآن و قرائت و حفظ تلاش مداوم صورت بگیرد.

حجت الاسلام شهیدی‌پور هدف از مسابقات را کشف استعدادها و ایجاد رقابت معنوی دانست و گفت: حفظ یک چهارم آخر قرآن و قرائت تقلیدی از مواردی است که می‌تواند به بهتر شدن مسابقات کمک کند.

وی در پایان بر لزوم آموزش مستمر قبل و در حین و بعد از مسابقات قرآن به قاریان و حافظان تاکید کرد.

قرآن کریم باید صحیح، هنرمندانه و خاشعانه تلاوت شود

قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن دیگر سخنران این مراسم نیز طی سخنانی اظهار داشت: قرآن کریم باید صحیح، هنرمندانه و خاشعانه و خاضعانه تلاوت شود تا تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام الهی‌زاده ادامه داد: باید مسابقات قرآن را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که سال به سال بیشتر بر قاریان و حافظان و مستمعین تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به مفاهیم سوره لیل گفت: در این سوره بر این نکته تأکید شده است که انسان‌ها اگر چه ظاهرشان یکی است ولی اعمال متفاوتی دارند و هر فردی نیز براساس اعمال خود در قیامت نتیجه خواهد گرفت.

قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن اضافه کرد: در این آیات تأکید شده است که هر کسی که بخل بورزد و در مسیر غیرالهی حرکت کند زندگی بر او سخت می‌شود ولی کسی که بخشنده باشد و در مسیر دستورات خدا باشد زندگی بر او آسان می‌شود.

تجلیل از نفرات برتر و اهدای جوایز به برگزیدگان رشته‌های مختلف، پایان‌بخش اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن قم بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار