رئیس پلیس راهور استان قم از وجود ۳۵۰ هزار موتورسیکلت در قم خبر داد و گفت: قم پس از یزد و تهران رتبه سوم تعداد موتورسیکلت کشور را دارد.
کد خبر: ۴۷۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲ 12 August 2017
به گزارش تابناک قم، سرهنگ احمد پوربافرانی اظهار داشت: حدود ۳۵۰ هزار دستگاه موتورسیلکت دارای پلاک در قم وجود دارد که از سال ۸۳ تاکنون ۶۲ هزار و ۸۰۰ راکب موتورسیکلت به واحد تعویض پلاک پلیس مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قم پس از یزد و تهران رتبه سوم موتورسیکت کشور را دارد، افزود: تعدادی از موتورسیکلت‌ها خارج از محدوده شهر قم و در روستاها هستند یا به دلیل فرسودگی امحا و اسقاط شدند و تعداد زیادی هم در پارکینگ‌های پلیس راهنمایی و رانندگی موجود است اما تعداد همه اینها به ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت نمی‌رسد.

۶۸ درصد تصادفات استان مربوط به موتورسواران است

رئیس پلیس راهور استان قم افزود: در سال جاری ۶۸ درصد تصادفات استان مربوط به موتورسواران است که بسیاری از این تصادفات منجر به فوت راننده و سرنشین می‌شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از کسانی که دچار ضربه به سر به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی شده‌اند نیز دچار بیماری‌های سخت و قطع نخاع شدند.

تولید بیش از ۲ میلیون موتورسیکلت

پوربافرانی افزود: از سال ۸۳ تاکنون بیش از دو میلیون موتورسیکلت در کارخانه‌های قم تولید شده که البته به سایر شهرها هم عرضه شده است.

وی اظهار داشت: مشکل اساسی این است که خانواده‌ها موتورسیکلت را به راحتی خریداری می‌کنند و بدون داشتن گواهی نامه و مهارت کافی و علم و اطلاع از قوانین راهنمایی و رانندگی در اختیار فرزندان قرار می‌دهند.

رئیس پلیس راهور استان قم درخصوص راهکار کاهش تصادفات موتوری نیز گفت: خانواده‌ها باید همکاری کنند و راکبان موتورسیکلت قوانین و توصیه‌های راهنمایی ورانندگی را جدی بگیرند و مهارت خود را در رانندگی افزایش دهند و شب‌ها کمتر از این وسیله استفاده کنند.

موتورسیکلت نباید سرنشین اضافی داشته باشد

وی با بیان اینکه موتورسیکلت نباید سرنشین اضافی داشته باشد، تأکید کرد: طبق قانون یک نفر می‌تواند از موتورسیکلت استفاده کند اما اگر دو نفر هم می‌نشینند باید هر دو از کلاه ایمنی استفاه کنند و این را بدانند که آسیب پذیرترین افراد در تصادفات کودکان هستند و باید از آنان مراقبت شود.

پوربافرانی ادامه داد: یک طرحی هم ارائه شد که موتورسیلکت به افراد زیر ۱۸ سال فروخته نشود اگر این طرح با راهکارهایی که مانع ایجاد بازار سیاه شود توأم شود بسیار بازدارنده خواهد بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار