مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم اعلام کرد
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم ‌از افزایش ۶ هزار نفری آمار دانش‌آموزان ‌در سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۴۷۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 10 August 2017
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام قم ضمن تبریک روز خبرنگار و تشکر از زحمات اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه اطلاع‌رسانی به‌ویژه در مسائل آموزش‌وپرورش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، درعین‌حال نقد و بیان برخی نکات از سوی خبرنگاران ارزشمند است و باید به آن‌ها در جهت رفع مشکلات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به گستردگی حوزه آموزش‌وپرورش گفت: استان قم 1400 واحد آموزشی دارد و گستردگی آن را نمی‌توان با ادارات دیگر قیاس کرد، برای نمونه اسکان زائران و مسافران شب عید نوروز از جمله اموری است که باید برای آن تمهیدات جدی اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به توفیقات روزافزون آموزش‌وپرورش استان در چند سال اخیر ابراز کرد: کسب مدال نقره جهانی از سوی دانش‌آموزان قمی  در دو سال گذشته ازجمله افتخارات و موفقیت‌های دانش‌آموزان استان بوده است، همچنین کسب رتبه نخست مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه از سوی دانش‌آموزان دختر و پسر قمی نیز از دیگر افتخارات استان قم است.

وی با اشاره به ساخت و مقاوم‌سازی 140 مدرسه در چند سال گذشته افزود: رویکرد آموزش‌وپرورش این بوده که فقط به سمت مسائل اعتباری نرود و کسب رتبه‌های تک‌رقمی از سوی دانش آموزان استان قم طی دو سال گذشته مؤید این امر است.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: معدل نسبی دانش‌آموزان دوره سوم متوسطه از طرف وزارت آموزش‌وپرورش اعلام‌شده و آمارها نشان‌دهنده آن است که استان قم در این زمینه رشد قابل‌توجهی داشته است، در سال گذشته رتبه استان قم 4 بود اما رتبه زیر صد به‌وفور در کنکور سراسری سال جاری دیده می‌شود حتی در بخش خلجستان کسب رتبه 78 را شاهد بودیم.

به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم برای سال آینده مجموع دانش‌آموز ابتدایی 140 هزار نفر هستند و آمار دانش آموزان تازه‌وارد به مدرسه 6 هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی بابیان اینکه معدل کتبی نهایی استان از معدل کتبی کل کشور بالاتر بوده است، گفت: این مسئله به معنای بنیه و توان علمی دانش آموزان استان قم است که یک انقلاب علمی در این استان به وجود آمده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار