رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش استان قم:
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش استان قم با بیان اینکه استان قم یکی از قطب‌های مهم فرش در کشور است، گفت: در قطر نیز می‌توان بازار خوبی داشت، باید بستری فراهم شود تا نمایشگاهی حتی در خود سفارتخانه دایر شود.
کد خبر: ۴۷۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۲ 09 August 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل رجبیان در جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی استان که با حضور سفیر ایران در کشور قطر در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه استان قم یکی از قطب‌های مهم فرش در کشور است، اظهار داشت: در قطر نیز می‌توان بازار خوبی داشت، باید بستری فراهم شود تا نمایشگاهی در این کشور حتی در خود سفارت‌خانه دایر شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش استان قم با اشاره به برپایی نمایشگاه فرش در کشور ژاپن گفت: برپایی این نمایشگاه بسیار موفق بود ازاین‌رو انجام کار اقتصادی نیز باید یکی از کارهای مهم دیپلمات‌های ما در کشور قطر باشد و در زمینه فرش می‌توان بسترهای خوبی در کشور قطر ایجاد کرد.

در ادامه جلسه، مدیرکل گمرکات استان قم با بیان اینکه مهم‌ترین کاری که باید در زمینه سرمایه‌گذاری استان انجام گیرد تدوین کتاب یا سی دی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم است، افزود: ناپایداری سرمایه‌داری و سرمایه‌گذاری مهم‌ترین مشکلی است که در استان قم وجود دارد ازاین‌رو کتاب سرمایه‌گذاری در قم باید نقشه راهی به ما بدهد که مبتنی بر خوشه‌های صنعتی و سرزمین و با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی باشد.

 حسن یاسری ادامه داد: درصورتی‌که چنین اتفاقی بیفتد معافیت‌های تسهیلات گرفته خواهد شد همچنین شفاف‌سازی در سرمایه‌گذاری سبب می‌شود بدانیم در کجاها می‌توان معافیت ایجاد کرد و این مسئله ثباتی برای ما ایجاد می‌کند که سرمایه‌گذار در کجاها سرمایه‌گذاری کند و یا در کجاها می‌تواند خدمات گردشگری انجام دهد.

در پایان جلسه خرمی رئیس نظام صنفی کشاورزی استان قم با تأکید بر ایجاد تسهیلات لازم در زمینه کشت محصولات باغی و گلخانه در استان گفت: در کشت محصولات باغی و گلخانه‌ای هم تولید و هم صادرات داریم منتهی اینکه تسهیلاتی در استان باید داشته باشیم این تسهیلات در استان فراهم نیست درحالی‌که اگر در استان قم زیرساخت‌ها برای بخش کشاورزی آماده باشد می‌توان تولیدات بسیار خوبی در سطح استان داشت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار