عصر پرکار اورژانس قم
به دلیل تعداد بالای درخواست نیازمردم به خدمات اورژانس و بدلیل تعداد بالای تصادفات شهر و جاده اورژانس۱۱۵ درمواردی با تاخیر می رسد و این را منکر نیستیم و بارها اشاره کردیم اورژانس استان قم باظرفیت استانی خدمات ملی درسطح شهر و جاده می دهد.
کد خبر: ۴۷۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ 08 August 2017
به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم در خصوص تصادفات عصر امروز گفت: عصر امروز و در شاخص ترین موارد تصادفات استان 19مجروح و یک کشته بجای گذاشت.

وی افزود: از مهم ترین تصادفات عصر امروز برخورد 4خودرو سبک در جاده نیزار بود. این تصادف درساعت 14:47 به اورژانس ۱۱۵ قم اطلاع داده شد که اولین و نزدیکترین آمبولانس اورژانس از طرف نیزار و زیر زمان استاندارد به محل رسیده وطبق دستورالعمل باتوجه به تعداد وشرایط مصدومان درخواست آمبولانس بیشتر و همزمان اورژانس هوایی می شود.

وی ادامه داد: همزمان با اعزام آمبولانس‌های بیشتر به محل بالگرد اورژانس نیز درمحل حاضر شده و در نهایت تعداد 9 مجروح طی دو پرواز بدون فوت وقت انجام شد که در پرواز اول پنج مجروح و پرواز دوم چهار مصدوم بد حال به بیمارستان منتقل شدند و مابقی مصدومان نیز با آمبولانس زمینی به بیمارستان قم منتقل شدند.

معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم تصریح کرد: همچنین همزمان با این تصادف مهم، تصادفات دیگری دراستان رخ داد که از جمله در جاده ساوه-سلفچگان با یک مصدوم، جاده گرمسار با یک مصدوم، جاده کهک با یک مصدوم، پل بعثت با دو مصدوم، اتوبان قم-کاشان با یک مصدوم و چندین تصادف موتور سیکلت سوار بود.

فراهانی تاکید کرد: در تصادفاتی که مصدوم زیاد دارد ابتدا اولین و نزدیکترین آمبولانس اورژانس به محل اعزام می شود، و آمبولانس‌های بعدی قطع به یقین با تاخیر و از فواصل دورتر به محل می رسند.

وی عنوان داشت: هر پایگاه اورژانس یک‌ دستگاه آمبولانس دارد و درفواصل ۲۰تا۳۰ کیلومتر از هم قرار دارند. نکته بعد اینکه بالگرد اورژانس به دلیل حساسیت‌های خاص امنیتی و ترافیکی و... بر اساس دستورالعمل و فرایند پرواز می کند و حتما باید آمبولانس زمینی به محل برسد و پرسنل اورژانس صحنه را ارزیابی کنند و در صورت وجود مصدوم زیاد و یا مصدوم بدحال باید بالگرد اعزام شود، نه بر اساس شرح حال مردمی.

معاون مرکز فوریت های پزشکی استان قم گفت: باید توجه داشت که زمان حضور اورژانس هوایی از زمان تصادف محاسبه نمی شود، بلکه محاسبه مدت زمان حضور بالگرد اورژانس از زمان رسیدن پرسنل زمینی اورژانس و درخواست بالگرد توسط آنها خواهد بود.

فراهانی افزود: البته به دلیل تعداد بالای درخواست نیازمردم به خدمات اورژانس و بدلیل تعداد بالای تصادفات شهر و جاده اورژانس۱۱۵ درمواردی با تاخیر می رسد و این را منکر نیستیم و بارها اشاره کردیم اورژانس استان قم باظرفیت استانی خدمات ملی درسطح شهر و جاده می دهد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار