با شرکت ۳۰۰ نفر در قم؛
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم از سوی اوقاف با رقابت ۳۰۰ نفر طی چند روز آینده در قم برگزار می شود.
کد خبر: ۴۷۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱ 08 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم از سوی اوقاف فعالیت خود را آغاز کرده و طی چند روز آینده مرحله استانی آن در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سال جاری مسابقات بزرگسالان در رشته‌های قرائت، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل، ترتیل، اذان، دعاخوانی، معارف قرآن کریم، حفظ موضوعی و مفاهیم تخصصی و معارف نهج البلاغه بوده و تعداد شرکت کنندگان این دوره رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: در این دوره بیش از ۳ هزار نفر خواهر و برادر در مرحله شهرستانی شرکت داشتند که ۳۰۰ نفر از آنها به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: ۱۷ و ۱۸ مردادماه مسابقات ویژه خواهران و ۱۹ و ۲۰ مرداد مسابقات برادران در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار می‌شود.

اقدام‌های اوقاف در حوزه ارتقای فعالیت‌های قرآنی

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند راهبردی قرآن کریم و اوقاف و تأیید آن در شورای عالی قرآن کشور ابراز داشت: راه‌اندازی اداره امور قرآنی در اوقاف، راه اندازی اولین مدرسه تخصصی شبانه روزی قرآن در امامزاده جمال و راه‌اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن در محل مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی اقدام‌هایی است که پس از تأیید سند راهبردی قرآن در قم انجام شد.

وی تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های دیگر اوقاف راه‌اندازی طرح‌های تخصصی نخبه پروری در حوزه قرآن کریم بود که در پی آن جلسات تخصصی نخبه پروری آغاز شد و دو طرح اقوم و طوبی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: اوقاف قم برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی شورای عالی قرآن استان را راه اندازی کرد و جمعی از اساتید و نخبگان قرآنی برنامه‌های مختلف را طراحی، ارزیابی و اجرا کردند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار