شهردار قم:
برنامه مدون و اولویت بندی های شهر مشخص شده است و با تخصیص بودجه، برنامه های عمرانی برای توسعه زیرساخت های شهری در حال اجرا است. با طراحی و ساخت بزرگترین آکواریوم جهان در کلان شهر قم امیدواریم در جذب توریست و گردشگر موفق باشیم.
کد خبر: ۴۷۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹ 08 August 2017
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در آئین تجلیل از اصحاب رسانه عنوان کرد: خبرنگاران باید بی پرده و بدون تعارف مشکلات مدیریت شهری را مطرح کنند هر چه مشکلات شفاف تر بیان شود بهتر می توان امور را ساماندهی کرد. 
 
شهردار قم با گرامیداشت روز خبرنگار افزود: انتقادات می تواند راهگشای توسعه باشد و خبرنگاران باید با انتقادهای منصفانه و سازنده خود، مدیریت شهری را یاری رسانند. 
 
وی یکی از دغدغه های جدی شهرداری قم را کمبود اعتبارات دانست و افزود: با توجه به کسری بودجه در سالهای گذشته از گرفتاری های اصلی شهرداری قم تامین اعتبارات و جبران کسری ها بود که در این زمینه منابعی با پیگیری های لازم اتخاذ شد. 
 
سقائیان نژاد تصریح کرد: تلاش می کنیم با چابک سازی فعالیت ها و خدمات بهترین عملکرد را به ثبت برسانیم از این رو به تازگی با تمهیدات انجام شده 4 سازمان ادغام شد و 14 سازمان به 12 سازمان کاهش یافت و با ادغام فضای سبز و زیباسازی و توسعه عمران و بهسازی فعالیت ها ساماندهی شد. 
 
وی تاکید کرد: طبق برنامه ما در ابتدا شریان ها را دنبال می کنیم از این رو برخی از پروژه ها را مانند عمار یاسر از پیمانکار قبلی اخذ کرده و در الویت قرار دادیم تا دغدغه های ترافیکی را رفع کنیم هر چند با تلاش های لازم شرق و غرب قم با شریان 20 کیلومتری به هم متصل شده است. 
 
شهردار قم بیان کرد: همچنین در سال جاری زیرگذر فردوسی و پیامبر اعظم(ص) را در الویت اجرای پروژه ها قرار داده ایم ضمن اینکه 3 فاز مسیر بلوار آیت الله بروجردی افتتاح شد و آزاد سازی در مسیرهای جمهوری اسلامی و حدفاصل مالک اشتر و امام حسین(ع) و یادگار امام (ره) و بنی فضل آزاد سازی انجام گرفت. 
 
وی خاطرنشان کرد: اگر بلوار آیت الله بروجردی به کمربندی وصل شود یک شریان باز خواهد شد و با تمهیدات لازم خیابان کارگر تا پایان شهریور در دسترس قرار خواهد گرفت و ترافیک از منطقه 6 به منطقه 3 خواهد رفت و کارگر و شهید تهرانی مقدم از وضعیت بن بست خارج خواهد شد. 
 
سقائیان نژاد عنوان کرد: متاسفانه ورودی های قم از چالش های اصلی است و تا زیرساختها حاضر نشود نمی توانیم ورودی ها را ساماندهی کنیم البته رسیدگی به این مشکلات نیز هزینه های زیادی را در پی دارد. 
 
وی گفت: درآمد شهرداری ۷۵ میلیارد تومان نسبت به سال قبل کاهش داشته است البته انتظار می رود در ششماه دوم وضعیت بهتر شود اما همچنان مشکلات مالی بر سر پروژه ها خودنمایی می کند. 
 
شهردار قم ادامه داد: یکی از پروژه های مهم فاز 5 عماریاسر است که برای تکمیل آن باید 937 پلاک آزاد سازی شود که خود اعتباری سنگین را می طلبد هر چند با مشکلات فعلی بر آنیم که از معلم تا بیگدلی و شهید فهیمی را آزاد کنیم تا از بار ترافیک کاسته شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: در سال قبل330 هکتار فضای سبز در قم افزوده شد که سرانه از 3 به 7 متر رسید و امید است با توجه به نیاز سنجی ها و محرومیت در برخی از مناطق در رشد فضای سبز تلاش هایی به ثمر بنشیند. 
 
سقائیان نژاد بیان کرد :بنا داریم در سال جدید 10 پل عابر پیاده مکانیزه که هر کدام تا 2 میلیارد تومان هزینه در بردارد ایجاد کنیم و در سطح شهر نیز 200 تلویزیون برای تبلیغات فرهنگی نصب نماویم. 
 
وی عنوان کرد: امسال 250 دستگاه اتوبوس بازسازی و 100 دستگاه اتوبوس اضافه خواهد شد و با برنامه ریزی های جامع نیمی از ناوگان اتوبوسرانی بر عهده بخش خصوصی و 50 درصد نیز به بخش دولتی واگذار می شود. 
 
شهردار قم اظهار داشت: تلاش هایی برای جذب سرمایه گذاری در قم صورت گرفته است که در این راستا ساخت 3 هتل 5 ستاره به تصویب رسیده است همچنین با طراحی و ساخت بزرگترین آکواریوم جهان در کلان شهر قم امیدواریم در جذب توریست و گردشگر موفق باشیم. 
 
وی در پایان پیرامون حضور مدیران و پرسنل غیر بومی در شهرداری قم گفت:اصل کار بر استفاده از افراد توانا و شایسته سالاری در امور برداشته شده است و ما در فعالیت ها قومیت ها را در نظر نمی گیریم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار