مدیر فرهنگی هنری تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:
مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) در قم خبر داد. نشست شعرخوانی شعر حوزه در شهرهای تبریز، گلستان، مشهد و اهواز با محوریت نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن و وصف شکوه‌مندانه دفاع از حریم و حرم اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 06 August 2017
به گزارش تابناک قم، محمد حسنی صبح امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر طلاب که در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به اینکه شعر، هنر سرآمد حوزه است، اظهار داشت: این هنر به لحاظ قدمت با شاکله و اهداف زبان حوزه‌های علمیه و دانش دینی قابل مقایسه با حوزه‌های دیگر نیست.

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: تشویق و ترغیب شاعران و هنرمندان حوزوی، تعامل با دیگر شاعران و نیز استعدادیابی از جمله اهداف به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه گفتمان سازی با توجه به اهداف حوزه انقلابی یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره شعر اشراق است، تصریح کرد: پر رنگ شدن جنبه بین المللی این دوره از جشنواره به 5 زبان فارسی و نیز عربی، انگلیسی و اسپانیولی در این دوره مورد توجه بوده است.

حسنی با بیان اینکه تلاش شد تا شعر دغدغه‌مند و زبان آگاه را در روح جشنواره جاری کنیم، عنوان کرد: نشست‌های جانبی در استان‌های مختلف از جمله گلستان، اهواز، مشهد و تبریز برگزار می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در این دوره از جشنواره اشراق بر بعد بین المللی آن تاکید شده است، ادامه داد: فراخوان این دوره از جشنواره به زبان‌های ترکی، اردو، عربی، انگلیسی و اسپانیولی است که بر محور نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن  و وصف شکوهمندانه دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) است.

نشست شعر حوزه در تبریز، گلستان، مشهد و اهواز برگزار می‌شود

دبیر چهارمین جشنواره شعر اشراق از برگزاری نشست شعرخوانی شعر حوزه در شهرهای تبریز، گلستان، مشهد و اهواز با محوریت نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن و وصف شکوه‌مندانه دفاع از حریم و حرم اهل بیت (ع) خبر داد.

سید جواد شرافت نیز در این نشست خبری از برگزاری نشست شعر خوانی در استان گلستان مقارن با سالروز حادثه منا خبر داد و اظهار داشت: این نشست در گنبد استان گلستان با موضوع نکوداشت شهدای منا برگزار می‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره شعر اشراق با بیان اینکه نشست شعرخوانی در تبریز، گلستان، مشهد و اهواز نیز با موضوعات مشخص برگزار می‌شود، افزود: شهدای روحانی مدافع حرم، محرم، شهدای حله، نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن، وصف شکوه‌مندانه دفاع از حریم و حرم اهل بیت (ع) در قالب‌های کلاسیک، نو و کودک و نوجوان از جمله موضوعاتی است که در نظر گرفته شده است.

وی بر لزوم استعدادیابی هنرمندان حوزه تاکید کرد و ادامه داد: کشف، جذب و پرورش استعداد‌ها از جمله اهداف تعیین شده برای این دوره از جشنواره است.

به گفته شرافت، حوزه‌ای که پایا و پویا است و نسبت به مسایل و رخدادهای ملی و بین‌المللی بی‌تفاوت نیست نکته‌ای است که باید مورد توجه باشد، از همین رو شاعر حوزوی و حوزه انقلابی یکی از مهم‌ترین نشست‌های شعرخوانی خواهد بود.

دبیر چهارمین جشنواره شعر اشراق با بیان اینکه اختتامیه جشنواره شعر اشراق در قم برگزار می‌شود، عنوان کرد: با توجه به موضوع وصف شکوه‌مندانه دفاع از حریم و حرم اهل بیت (ع) نشست شعر اشراق در نجف و سوریه نیز برگزار می‌شود.

وی نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن را از دیگر موضوعات این دوره از جشنواره برشمرد و خاطرنشان کرد: در پایان این دوره از جشنواره کتاب برگزیده اشعار و نیز نشریه تخصصی جشنواره منتشر و رونمایی می‌شود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار