وضعیت تیم فوتبال صبای قم هر روز بد‌تر از گذشته می‌شود اکنون اعلام تصمیم برگزاری تمرین‌های صبای قم در پایتخت موجی از نارضایتی را به اهالی ورزش قم تزریق کرده است. حق طبیعی مردم قم است تیمشان در این شهر تمرین و زندگی کند.
کد خبر: ۴۷۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 06 August 2017
به گزارش تابناک قم، صبا گویا هرگز رنگ آرامش را نخواهد دید و امید اهالی فوتبال قم برای این که صبا با سقوط به دسته اول به واقع به تیمی قمی تبدیل می‌شود خیلی زود ناامید شد. بازیکنان جوانی که با امیدواری، شعف و انگیزه پا به چمن سبز ورزشگاه یادگار امام قم گذاشته بودند پس از تست‌گیری ۴۸ ساعته در قم دست از پا دراز‌تر میدان را ترک کردند؛ البته این تست‌گیری بدون حضور سرمربی جدید برگزار شد.

سهراب بختیاری‌زاده در اهواز مشغول بستن تیمش و احتمالاً مذاکره با بازیکنان تازه صبا بود که در این سو در قم احمد تقوی بازیکنان بومی صبا را زیر نظر گرفته بود؛ البته با وجود این که صبا اعلام کرده بود این تست‌گیری مخصوص بازیکنان بومی است، به حدی بازیکن غیربومی در تمرین صبا حضور داشت که هر‌گاه ۲ تیم برای بازی دست‌گرمی و تستی وارد زمین می‌شدند یک تیم کامل را بازیکنان غیربومی و تیم دیگر را ترکیبی از بومی و غیربومی‌ها تشکیل می‌دادند. پس از پایان روز دوم تست‌گیری به بازیکنان اعلام شد در عین ناباوری از روز بعد در تهران تمرین صبا دنبال می‌شود.

یک بام و دو هوا

سهراب بختیاری‌زاده در ۴۸ ساعت ۲ موضع متفاوت در مورد محل تمرین صبا مطرح کرد. بار اول پس از تمرین روز اول صبا در قم، وی پشت قمی‌ها درآمد و اذعان کرد بهتر است صبا در قم ساکن باشد. این بخشی از نظرهای سرمربی جدید صباست که در رسانه‌ها منتشر شد: تصمیم خودم این است تیم کاملا در قم باشد چراکه حق طبیعی مردم قم است تیمشان در این شهر تمرین و زندگی کند اما باید یک سری مشکلات حل شود که اساسی‌ترین و مهم‌ترین آن محل اسکان و زندگی بازیکنان است.

بختیاری‌زاده همچنین تأکید کرده بود: یکی دو روز است در حال بررسی هستیم تا بازیکنان مورد نیازمان را جذب کنیم؛ با تعدادی از نفرات مورد نظرمان در حال مذاکره و صحبت هستیم و از یکی، دو روز آینده در تمرین‌ها حضور پیدا می‌کنند چون زمان زیادی هم نداریم؛ از یک سری بازیکن جوان هم تست می‌گیریم که اگر کیفیت داشته باشند و به کار تیم بیایند جذب کنیم.

ما از همه بازیکنان تست‌گیری می‌کنیم و بومی و غیربومی ندارد؛ بازیکنی در صبا بازی خواهد کرد که کیفیت فنی و اخلاقی لازم او در حد تیم باشد؛ همه بازیکنان قابل احترام هستند در فوتبال امروزی هم کیفیت حرف اول را می‌زند.

۲۴ ساعت بعد ورق برگشت. بعد از پایان تمرین دوم اعلام شد تمرین‌های صبا در تهران برگزار می‌شود و بازیکنان منتخب تست‌گیری باید در تمرین تهران صبا حاضر شوند. این به معنای پایان رویا‌پردازی قمی‌ها برای حضور تیم شهرشان در خانه بود. این که صبا در تهران استقرار داشته باشد یا در قم تصمیمی است که بر عهده باشگاه است نه مربی. با این حال قطعا نظر مربی در این زمینه دخیل بوده است. این تصمیم در ‌‌نهایت به ایجاد شبهات زیادی منجر شد. بزرگ‌ترین سؤال شبهه‌انگیز این بود که صبا  چرا در قم حضور مستمر ندارد؟

واکنش مردم چه بود؟

این بخشی از پیام‌های مردمی است که بعد از تست ۲ روزه از بازیکنان بومی در قم و انتشار خبر برگزاری تمرین‌های صبای دسته اولی در تهران منتشر شد. مردم قم این حق را دارند که بخواهند تیمی که به نام آن‌هاست در شهرشان تمرین کند اما صبا همچنان در قم غریبه است. موضوعی که رسانه‌های محلی و اهالی فوتبال می‌گویند دیگر نمی‌توانند آن را به خود بقبولانند و ترجیح می‌دهند صبایی وجود نداشته باشد تا این که به دلایلی مبهمی با نام قم اما دور از قم و محل تجمع افرادی باشد که حتی با سقوط صبا زحمت یک عذرخواهی ساده را به خود ندادند.

یکی از شهروندان قم اعلام کرد: تست نمایشی صبا بدون حضور سرمربی برگزار شد و در این‌جا نتیجه می‌گیریم احتیاجی به این بازیکنان ندارند زیرا سرمربی تیم در جایی دیگر مشغول بستن تیم است و این تست‌گیری برای بستن دهان رسانه‌ها و مردم قم برگزار می‌شود. امسال هم گرفتن تست مثل سال‌های گذشته کاملاً یک مانور نمایشی است.

یکی دیگر از شهروندان قمی خطاب به استاندار قم گفت: لطفا نام قم را از روی صبا بردارید و خیال خودتان را راحت کنید؛ تیمی که در لیگ یک هم تمرین‌های آن در قم دنبال نشود به درد مردم قم نمی‌خورد و عاقبت آن از حالا مشخص است.

شهروند دیگری به همشهری گفت: وضع صبا هر سال بد‌تر از پارسال می‌شود. اگر صبا را نمی‌خواهند تیم را واگذار کنند اما حداقل تیمی که استان قم در آن هیچ سهمی ندارد چرا باید به نام قم باشد؟ این توهین به ورزش و مردم شهر است. حداقل تست‌گیری‌های فرمایشی را حذف کنید.

یکی دیگر از شهروندان به همشهری اظهار کرد: بیرون بردن تمرین صبای لیگ یکی از قم؟ واقعا دارید چه چیزی را از مردم پنهان می‌کنید؟ می‌خواهید مردم چه چیزی را نبینند که دور از چشم باشید؟

رنجبر، یکی از شهروندان قم گفت: باز هم به صبا و نام فوتبال قم اجحاف شده است و کسی نیست که در برابر این ناحقی بایستد. حق جوانان شایسته قم، حضور در لیگ یک نیست؟ مربیان قم نباید در کادر فنی باشند؟ حتی هیأت فوتبال را هم سر کار گذاشته‌اند اما این حنا دیگر رنگی ندارد. این اتفاق‌ها فراموش نمی‌شود. این تیم صبای تهران است.

شهروند دیگری افزود: تیمی که بودجه این شهر را صرف می‌کند و پول مردم قم برای آن هزینه می‌شود و مردم قم از آن حمایت می‌کنند چرا باید در شهر دیگری تمرین کند؟ مسئولان از جوانان، مثل تیم‌های دیگر دسته یک کشور از جوانان که سرمایه‌های فوتبال این شهر هستند و تعدادشان هم کم نیست حمایت کنند. کاری که باشگاه ایران جوان بوشهر انجام داد و مزدش را هم گرفت. بازیکنان زیادی به تیم‌ها صادر کرد مثل مهدی قائدی که در ١٨سالگی به استقلال رفت. شاید این حرف ما به گوش مسئولان برسد.

یکی از مربیان فوتبال به همشهری گفت: کسانی که مایل به بومی شدن صبا با بازیکنان و فهرست خاصی هستند، کسانی هستند که آرزوی نابودی صبا را دارند. به بازیکنان بومی مورد نظر این دوستان توجه کردید؟ آخرین باری که تیمی در لیگ‌های دسته دوم و سوم داشتیم، و همین عزیزان بازی می‌کردند چه اتفاقی برای تیم افتاد؟ فقط سقوط بود! ببینید این بازیکنان توانایی فنی بالایی دارند، اما نگرشی هم‌سطح لیگ‌های آزادگان ندارند. آیا بازیکن ۲۸ یا ۲۹ ساله آینده فوتبال ماست؟

کاری را که از ابتدا باید برای این عزیزان می‌کردیم، انجام ندادیم و در زمان مناسب، اجازه رشد به این بازیکنان ندادیم؛ اما امروز بومی‌سازی باید با بازیکنان زیر ۲۱ سال شروع شود نه بازیکن ۳۰ ساله. امثال منصور باقری و امیرحسین جدی باید در صبای بزرگسال بازی کنند، باید برای آن‌ها شرایطی را فراهم کرد که به قم برگردند؛ یا بهتر بگویم نباید اجازه فرار آن‌ها را می‌دادیم!

بومی‌سازی با بازیکنانی با میانگین سنی ۲۸ سال شبیه خودکشی است. قطعا حضور تیم در شهر تأثیرگذار است اما کاش به فکر بازیکنان جوان ما بودند تا بازیکن از قم خارج نشود با این که قم بازیکن‌های بسیار مستعدی دارد که اصلاً بهایی به آن‌ها داده نمی‌شود و فقط وقتی به بازیکن در رده پایه نیاز دارند، به سراغشان می‌روند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار