کد خبر: ۴۶۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵ 30 July 2017
امروز هشتم مردادماه روز ملی جنگل است. پارک دورشهر، جنگل نیست ولی درختانش جنگلی هستند. درختان تنومند این پارک با عمر چند دهه هنوز پابرجا و سر به فلک کشیده هستند. این پارک بخش زیادی از خاطرات دهه شصتی‌ها را در دل خود دارد. صدای خنده و شادی بچه‌ها در شهربازی خاطره‌انگیز این پارک از روی پل بلوار امین شنیده می‌شد. جوانان دهه‌های بعد، اما بنرهای جنجالی در ورودی این پارک دیدند. نگهبان ماموریت داشت از ورود جوانان مجرد به این پارک جلوگیری کند.

امروز اما، شهربازی تعطیل است! درختان سبز یکی یکی جوان‌مرگ می‌شوند! شور و نشاط کودکان دیگر نیست! ولی تا دلت بخواهد سکوت رسانه‌ها و مسئولان و تلاش سرسخت برای ساختن بناهای درآمدزا زیاد است!

چرا کسی نمی‌تواند جلوی این اراده و خطای انسانی را در قلع و قمع درختان بگیرد؟ با چه مقدار درآمدزایی می‌توان این مصیبت را جبران کرد؟ آیا اگر مردم قم نفری هزار تومان به حساب آنهایی که طمع سودجویی دارند واریز کنند کافی است؟ جمعش می‌شود یک میلیارد و 200 میلیون تومان. اگر راضی می‌شوید خیلی‌ها چند برابر این مقدار را واریز می‌کنند. 

چه چیزی لازم است که مسئولان خودی نشان دهند؟! آیا قطع درختان جرم نیست، که هست! آیا برای آنها مشهود نیست، که هست! پس چرا حرکت نمی‌کنند؟

بی‌تعارف؛ اگر مسئولان، رسانه‌ها و مردم همچنان خواب باشند، روزها و سال‌های آینده ممکن است تمامی درختان سرسبز کاج خشک شوند و جای آنها بتن ریخته شود!!! آن وقت می‌توانید با خانواده در راهروهای مراکز تجاری قدم بزنید و پول خرج کنید!


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار