مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: همایش بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع روز شنبه هفتم مرداد ساعت 10 صبح با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 26 July 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به نقش امامزادگان در گسترش تشیع در ایران اظهار کرد: روز پنجم ذی القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان است، آن‌ها اهل‌بیت(ع) را به ملت فهیم ایران اسلامی معرفی کردند و هشت هزار امامزاده نقش زیادی را در گسترش اسلام در کشورمان داشتند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب امامزادگان را ثروت‌های معنوی گران بهایی دانستند که باید قدر آن‌ها را بدانیم، برای قدرشناسی از نعمت بزرگ وجود امامزادگان برنامه‌های جامعی در طول سال توسط مجموعه سازمان اوقاف برگزار می‌شود و برگزاری 14 ویژه برنامه از جمله طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی را در طول سال در بقاع امامزادگان استان قم شاهد هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان فرصتی برای بازخوانی خدمات کم نظیر امامزادگان در دوران حیات و پس از شهادت آن‌ها است، آن‌ها در زمان حیات خودشان زبان گویای معرفی اسلام در مناطق مختلف کشورمان بودند و مردم پس از وفاتشان، مزار امامزادگان را به عنوان مرکز معنویت و انس با خداوند در قالب احداث بقاع متبرکه قرار دادند.

حسینی مقدم مزار امامزادگان را قطب‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: در استان قم در سال جاری 81 پروژه عمرانی برای مزارهای امامزادگان با اعتباری معادل 11 میلیارد تومان پیش بینی شده است و بارگاه 20 امامزاده در استان در سال جاری دارای طرح جامع خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال در طول دهه کرامت هر روز یک امامزاده شاخص در استان قم محل برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریم با حضور مدیران و مردم خواهد بود، همچنین همایش بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع همزمان با روز ملی بزرگداشت امامزادگان در روز شنبه هفتم مرداد ساعت 10 صبح با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در روز پنجم ذی القعده مراسم غبارروبی مزار امامزاده موسی مبرقع با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار می‌شود، ارائه خدمات مختلف در مزار امامزادگان مقدمه ای است تا این بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی در خدمت مردم باشند.

حسینی مقدم با اشاره به تلاش دشمن برای تخریب اعتقادات مردم اظهار کرد: در دوره ای که دشمن برای تخریب اعتقادات مردم به خصوص جوانان تلاش می‌کنند، مزار امامزادگان مکان‌هایی هستند که می‌توانند آثار تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی کنند، در این راستا باید مزار امامزادگان را به مردم به خصوص جوانان معرفی کنیم تا آن‌ها بتوانند در پناه این امامزادگان به آرامش برسند.

وی ادامه داد: باید زمینه تبدیل شدن مزار امامزادگان به قطب‌های فرهنگی را فراهم کنیم و با کمک خیرین و مردم امامزادگان استان قم را به جایگاه شایسته فرهنگی که باید در بین مناطق مختلف این استان داشته باشند، برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: مراسم غبارروبی دیروز در بقعه امامزاده زینت خاتون در منطقه کهک برگزار شد و امروز هم برنامه غبارروبی را در امامزاده سکینه خاتون داریم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار