مدیرکل امور اقتصادی قم:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی قم، گفت: آسمان بسیاری از روزهای ایام سال در این استان ، آفتابی است و این ویژگی بهترین شرایط را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی دربخش انرژی خورشیدی را فراهم کرده است.
کد خبر: ۴۶۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 26 July 2017
به گزارش تابناک قم، عادل علیپور افزود: انرژی خورشیدی از جمله انرژی های پاک به حساب می آید که تولید و استفاده از آن در سال های اخیر مورد توجه مسئولان کشور قرار گرفته است و سرمایه گذاری در این بخش با تضمین اقتصادی مناسبی انجام می شود. 

وی بیان کرد: با توجه به آفتابی بودن آسمان قم در بیشتر روزهای سال، در آینده نزدیک منطقه ای به وسعت 2 هزار هکتار در منطقه حوض سلطان در اختیار سرمایه گذاران برای تولید انرژی خورشیدی قرار خواهد گرفت تا به انجام فعالیت های اقتصادی مورد نظر خود بپردازند. 

وی ادامه داد: پیش بینی می شود، ایجاد شهرک های صنعتی تخصصی برای تولید انرژی خورشیدی در استان قم، باعث حضور گسترده سرمایه گذاران برای فعالیت اقتصادی در این بخش شود که این موضوع فرصت های شغلی بسیاری را برای جوانان بومی ایجاد می کند. 

سلول خورشیدی یا سلول ، یک قطعه الکترونیکی حالت جامد است که درصدی از انرژی نور خورشید را، مستقیماً به الکتریسیته تبدیل می‌کند. 

طی 20 سال اخیر، استفاده از سلولهای خورشیدی برای تامین انرژی در جهان به طور چشمگیری در حال افزایش است. 

علیپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هدایت سرمایه گذاران در قم از مسیری واحد انجام می شود، گفت: با ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، تمام فعالیت های مرتبط با سرمایه گذاری به صورت متمرکز صورت می گیرد و نیازی به حضور سرمایه گذاران در دستگاه های اجرایی مختلف برای گرفتن استعلام های اداری، نیست. 

وی افزود: همچنین در این مرکز که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم قرار دارد، خدمات مشاوره ای به سرمایه گذاران ارائه می شود و آنان با مراجعه به این مرکز می توانند از مفاد آیین نامه های قانونی برای فعالیت در بخش مورد نظر خود، مطلع شوند. 

وی با اشاره به این که قم ظرفیت های فراوانی برای جذب سرمایه گذاران دارد، ادامه داد: مسئولان استان تلاش می کنند، با رفع موانع سرمایه گذاری شرایط مطلوب را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در انجام طرح های اقتصادی فراهم کنند. 

علیپور گفت:این استان به لحاظ برخورداری از موقعیت جغرافیایی راهبردی و همجواری با پایتخت به عنوان بازار اصلی کشور، شاهراه ارتباطی 17 استان و حضور بیش از 20 میلیون زائر در سال، وجود شهرک های اقتصادی متعدد و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از مناطق بسیار مستعد سرمایه گذاری در کشور به شمار می رود.
 
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. 

وی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری های خارجی انجام شده در قم، گفت: تاکنون 34 مورد سرمایه گذاری خارجی در استان شناسایی شده است که از این میان 13 مورد تحت پوشش قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری هستند و میزان سرمایه گذاری مصوب معتبر آن ها 28 میلیون و 950 هزار دلار است.
 
علیپور با بیان این که حدود 14 میلیون دلار از مبلغ فوق جذب شده است، گفت: میزان 21 مورد از سرمایه گذاری های خارجی انجام شده تحت پوشش قانون حمایت از سرمایه گذاری نیستند؛ میزان سرمایه گذاری شناسایی شده این تعداد، حدود 52 میلیون دلار است. 

وی افزود: در حال حاضر سرمایه گذارانی از کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، هند، افغانستان، چین، عراق، ترکیه در استان قم مشغول انجام فعالیت های اقتصادی هستند. 

وی ادامه داد: همچنین سرمایه گذارانی از کشورهای کره جنوبی، هند، عراق و ایتالیا برای فعالیت در حوزه انرژی های تجدید پذیر، خودرو، هتل داری، کشاورزی، نیروگاه حرارتی، تجهیزات نفت و گاز، برای سرمایه گذاری در قم اعلام آمادگی کرده اند که در مرحله ثبت شرکت و انجام کارهای مقدماتی قرار دارند. 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی قم، گفت: این استان دارای دو طرح با تسهیلات بین المللی (فاینانس) با سرمایه 162 میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی برای ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر قم و آبرسانی از سد کوچری به شهر قم می باشد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار