مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قم:
مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قم بهترين و موثر ترين راه برون رفت از مشكلات صنايع كوچك ومتوسط را افزايش كيفيت كالا با هدف عرضه محصول در بازارهاي خارجي عنوان كرد.
کد خبر: ۴۶۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 26 July 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیر طیبی‌نژاد در حاشیه نشست شورای راهبری خوشه سنگ قم که در آستانه بزرگداشت روز حمایت از صنایع کوچک صورت گرفت اظهار کرد: تغییر نگاه تولید کنندگان صنایع کوچک و متوسط از بازارهای داخلی به کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای را از سیاست‌های راهبردی سازمان صنایع کوچک معرفی کرد.

وی بی‌تفاوتی تولید کنندگان به بازارهای خارجی و صادرات را سبب از بین رفتن نگاه‌ها و افق روشن آینده در خصوص تولید و اشتغال در کشور ارزیابی کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص منطقه‌ای که ما در آن قرار گرفته‌ایم بازارهای خوبی برای محصولات ایرانی شکل گرفته ولی رقبا و سایر کشورهای همسایه به شدت در حال به دست گرفتن این بازارها هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بازسازی کشورهای خسارت دیده طی چند سال اخیر را فرصتی برای توسعه صنعت، تولید و اشتغال در کشور دانست و تاکید کرد: آن عاملی که قدرت رقابت پذیری و هم اقبال مصرف کنندگان داخلی و به‌ویژه خارجی را به طرف محصولات ایرانی معطوف می‌کند بالا بودن کیفیت کالای داخلی است.

وی کاهش هزینه‌های اضافی و مدیریت صحیح برای پایین آوردن هزینه تمام شده محصولات تولیدی را یکی دیگر از عوامل موثر برای صادرات مطلوب مورد توجه قرار داد و بیان کرد: تولید کالا باید آگاهانه و با مدیریت علمی و صحیح صورت گیرد، نیاز بازار سلایق مصرف کننده و شناخت از محصولات مشابه و تلاش برای تولید محصولات جدید می‌تواند صنایع کوچک قم را در بخش صادرات موفق کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت‌های یک سال گذشته خوشه سنگ را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن اعلام تدوین و تصویب برنامه عمل سال دوم این خوشه بیان کرد: عامل توسعه خوشه در سال دوم در کنار اجرایی کردن برنامه‌های عمل فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی با همکاری سایر مراکز مربوطه را به صورت جدی مورد توجه قرار دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار