شهر مقدس قم در سالروز میلاد خجسته و با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) دختر گرامی امام موسی بن جعفر(ع) و خواهر بزرگوار امام رضا(ع) غرق در جشن و نور و سرور شده است.
کد خبر: ۴۶۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 25 July 2017
به گزارش تابناک قم، شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر و سردرمنازل و مغازه ها و برپایی آیین های جشن میلاد کریمه اهل بیت(ع) در جای جای قم، حال و هوای ویژه ای به این شهر داده اند.

حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به طرز باشکوهی آذین بندی شده است و در حال حاضر هزاران تن از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) از سراسر کشور با حضور در کنار مضجع شریف آن حضرت ضمن شرکت در آیین های جشن و سرور، این میلاد خجسته را به یکدیگر تبریک می گویند.
 
بر اساس این گزارش، عصر روزگذشته آیین نقاره زنی و نیز رونمایی از پرچم جدید آستان مقدس و اهتزاز آن بر فراز گنبد حرم مطهر با حضور خادمان این بارگاه ملکوتی و عاشقان اهل بیت(ع) در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر و نیز آیین استقبال از خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. 

به همین مناسبت، آیین های جشن در مسجدها، حسینیه ها، تکیه ها و بقاع متبرک امامزادگان(ع) در سراسر استان قم برگزار شده است و سخنرانان به بیان ویژگی ها و کرامت های آن حضرت پرداختند. 

همچنین صبح امروز جشن های دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، با حضور تولیت های حرم های عتبات در عراق، قم، مشهد و شیراز، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، مسئولان و زائران در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) آغاز شد.

آیین خطبه خوانی، مولودی خوانی و گلباران مضجع شریف حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های این آیین بود؛ تولیت های حرم احمدبن موسی(ع)، حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و حرم کاظمین(ع)، امامین عسکریین(ع)، حرم اباعبدالله الحسین(ع) و حرم امام رضا(ع)، حضرات آیات سید محمدعلی علوی گرگانی، سید احمد خاتمی، سید محمد جواد علوی بروجردی و مرتضی مقتدایی؛ سید مهدی صادقی استاندار قم، علما، فضلا، اعضای شورای شهر و مسئولان و زائران در این آیین حضور داشتند.

دهه کرامت از اول ذی ‌القعده مصادف با سوم مرداد ماه هم زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و تا 11 ذی ‌القعده مصادف با 13 مرداد ماه جاری، سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد. 


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار