در اولین روز از دهه کرامت؛
پنجره فولاد ضریح حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور تولیت آستان قدس رضوی و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) رونمایی شد.
کد خبر: ۴۶۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 25 July 2017
به گزارش تابناک قم، پنجره فولاد ضریح حضرت فاطمه معصومه(س) صبح سه‌شنبه در سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت‌ آستان قدس رضوی و آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) رونمایی شد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جانمایی پنجره فولاد در ضلع غربی مضجع شریف حضرت معصومه(س) اظهار کرد: طراحی و اجرا و ساخت این پروژه به طور کامل بومی و به دست مهندسان و هنرمندان قمی انجام شده است.

محمد جواد جهانگیرزاده در رابطه با جانمایی پنجره فولاد افزود: برای جانمایی صحیح پنجره فولاد و انتخاب بهترین نقطه چندین منطقه به صورت دقیق بررسی شده و در ‌نهایت ضلع غربی انتخاب شده و در همین زمان درب‌های حدفاصل ایوان مسجد اعظم و مسجد بالاسر نیز تعویض شد.

وی از نظارت آستان مقدس بر کلیه مراحل ساخت پنجره فولاد از سنگ بری تا مینا کاری و سایر مراحل هم خبر داد و تأکید کرد: جنس پنجره فولاد از برنج بوده و از چوب راش، سنگ مرمر و شیشه و کاشی سنتی معرق نیز در ساخت آن استفاده شده است.

به گفته جهانگیرزاده مراحل ساخت این پروژه ۴۴ روز به طول انجامیده وبا نصب آن امکان ارتباط بصری و معنوی زائران با مضجع شریف برقرار خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار