با حضور تولیت‌های اماکن مقدس
ضریح مطهر حضرت معصومه(س) صبح امروز طی مراسمی به مناسبت میلاد این بانوی کریمه با حضور جمعی از تولیت‌های اماکن مقدس گلباران شد.
کد خبر: ۴۶۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 25 July 2017
به گزارش تابناک قم، جشن میلاد حضرت معصومه(س) صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع)، آیت‌الله محمد ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، تولیت‌ها و نمایندگان آستان‌های مقدس علوی، امام حسین(ع)، کاظمین، حضرت شاهچراغ(ع) و مسجد جمکران در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

همچنین آیت‌الله سید محمدعلوی گرگانی، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله محمدجواد علوی بروجردی استاد برجسته حوزه و جمعی دیگر از شخصیت‌های حوزوی در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه شیعیان واقعی در راه اهل بیت(ع) از جان و مال خود می‌گذرند، تصریح کرد: مدافعان حرم، شهیدان و جانبازان نمونه این شیعیان هستند که توانسته‌اند در راه دفاع از اسلام و حرم حضرت زینب(س) از جان خود بگذرند، همچنین افراد بسیاری هم هستند که از مال و سرمایه خود برای شادی و عزای اهل بیت(ع) استفاده می‌کنند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، اضافه کرد: مراسم هایی که در دهه کرامت برگزار می‌شود باید مروج سبک زندگی و فرهنگ اهل بیت(ع) باشد تا بتوانیم علاوه بر ترویج شادی در این ایام، سبک زندگی خودمان را به سبک زندگی اهل بیت(ع) نزدیک کنیم.

همچنین مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در این مراسم با اشاره به اینکه امسال پانزدهمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است، عنوان کرد: با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته توانسته‌ایم حجم برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را با رشد 82 درصدی از 178 مورد به 332 مورد برسانیم و جشنواره امسال را بسیار متفاوت‌تر نسبت به دوره‌های قبل برگزار کنیم.

اکبر شیخ مطرح کرد: تا کنون 929 هزار و 489 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ارسال شده است که شاهد رشد 87 درصدی در این بخش هستیم. در بخش مجموعه‌های همیار نیز با رشد پنج درصدی دستگاه‌های مشارکت کننده نسبت به دوره گذشته که تعداد 42 هزار و 509 دستگاه بوده است، روبه رو هستیم.

در حاشیه این مراسم پرچم متبرک حرم امامین عسکرین توسط تولیت عتبه کاظمین به آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اهدا و برنامه‌های دهه کرامت و جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به صورت رسمی آغاز شد.

بعد از برگزاری این مراسم ،گلباران ضریح مطهر حضرت معصومه(س) به مناسبت سالروز میلاد این بانوی کریمه با حضور تولیت‌های اماکن مقدس انجام شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار