مدیر حج و زیارت استان قم:
مدیر حج و زیارت قم گفت: درسال جاری دو هزار و 400 تن از مردم قم در قالب 17 کاروان به حج تمتع اعزام خواهند شد که از این تعداد 9 کاروان مدینه قبل و 8 کاروان نیز مدینه بعد هستند.
کد خبر: ۴۶۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 25 July 2017
به گزارش تابناک قم، اکبر رضایی افزود: کار اعزام این کاروان ها در شهر مقدس قم از 11 مردادماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه 17 روحانی همراه این کاروان ها حضور دارند، گفت: هر کاروان 10 جلسه آموزشی و توجیهی شامل آموزش احکام و مناسک حج، مسائل فرهنگی و معارف حج و ... را توسط روحانیان کاروان ها گذرانده اند.

وی ادامه داد:در حوزه اجرایی نیز آموزش های لازم در زمینه حمل و نقل درون شهری، بیرون شهری و هوایی، بیمه، تدارکات و اسکان زائران انجام شده است.

رضایی ادامه داد: تیم پزشکی نیز در جلسات مختلف مسائل بهداشتی و درمانی را مطرح و تذکراتی را به زائران دادند، مباحث مربوط به آزمایش ها، واکسیناسیون حجاج نیز انجام شده است.

وی گفت: توصیه اصلی این است که زائران باید آمادگی لازم را برای این سفر را داشته باشند، در این سفر با هوای بسیار گرم و پیاده روی های زیاد مواجه هستیم و باید حجاج از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشند.

امسال 86 هزار زائر ایرانی در قالب 590 کاروان برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد.

زائران ایرانی از20 ایستگاه پروازی کشوربرای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده نخستین کاروان زائران ایرانی هشتم مرداد ماه راهی عربستان می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار