با حضور آیت‌الله سعیدی
کتاب مصور «خواهر خورشید» ظهر امروز طی مراسمی با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) رونمایی شد.
کد خبر: ۴۶۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲ 25 July 2017
به گزارش تابناک قم، نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و جمعی از مسؤولان ارشد استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) طی سخنانی مطرح کرد:‌ استقبال از کاروان خادمان آستان‌های مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و امام رضا(ع)، برگزاری مراسم میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و تعویض پرچم حرم مطهر از برنامه‌های نخستین روز دهه کرامت خواهد بود.

حجت‌الاسلام صفر فلاحی از برگزاری آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر حضرت معصومه(س) همزمان با صبح روز میلاد این بانوی کریمه و با حضور تولیت‌های امکان‌های مقدس جهان اسلام و شخصیت‌های مختلف ملی و استانی یاد کرد و گفت: اعزام کاروان‌های سفیران کریمه به 10 استان و هشت کشور مختلف از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

همچنین مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره مردمی کرامت در قم مطرح کرد: این جشنواره با محوریت‌های امام رضا(ع)، حضرت شاهچراغ، حضرت معصومه(س) و شعار محوری دهه کرامت دنبال می‌شود تا برنامه‌های هنری و فرهنگی در قالب فعالیت‌های مردمی ساماندهی شود.

حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در جشنواره مردمی کرامت از امروز آغاز شده و تا 13 مردادماه ادامه خواهد داشت و افراد می‌توانند تا 31 مردادماه گزارش‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند؛ برترین‌های جشنواره مردمی کرامت در گردهمایی فعالان مردمی دهه کرامت همزمان با دهه ولایت با دریافت هدایای نفیس در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در ادامه این مراسم شهردار قم حضور ظرفیت‌های فرهنگی را عامل تقویت روح فرهنگی شهر دانست و تصریح کرد: اکنون نظام اسلامی به حرکت‌های فرهنگی نگاه متفاوتی دارد هر چند اقتصاد و سیاست نیز از اهمیت ویژه برخودار بوده اما در مرحله نخست به فعالیت‌های فرهنگی توجه می‌شود و تبلور این فعالیت‌ها در آستان‌های مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) قابل مشاهده است.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه مجموعه شهرداری در عرصه فعالیت‌های فرهنگی دهه کرامت پیشگام بوده است، گفت: این مجموعه برای تقویت زیربنای فرهنگی در شهر قم تلاش می‌کند به همین علت مسجد محوری را مورد توجه قرار داده و در راستای حمایت از این مجموعه‌ها اقدامات مختلفی را دنبال کرده است.

استاندار قم نیز به عنوان دیگر سخنران این نشست با بیان اینکه استانداری از مجموعه‌های مختلف استان به ویژه آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حمایت می‌کند، تصریح کرد: هر ساله ظرفیت برنامه‌های مردمی دهه کرامت افزایش می‌یابد چرا که مردم به صورت گسترده‌تری با ارزش‌های این دهه آشنا می‌شوند.

سید مهدی صادقی یادآور شد:‌ با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که سطح کشور انجام شده است امسال نیز همانند سال‌های گذشته برنامه‌های مطلوبی در دهه کرامت برگزار می‌شود.

در پایان این نشست تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه مباحث معرفتی و سیاسی به عنوان موضوع‌های اصلی اسلامی مطرح است، اظهار کرد: توجه به این اصول لازم است اما دهه کرامت نباید جناحی و سیاسی شود چرا که مردم باید به دور از تنش‌های سیاسی شاد باشند.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه مباحث سیاسی و جناحی برنامه‌های دهه کرامت را مورد تاثیر قرار می‌دهد، گفت: دهه کرامت خط مستقیمی برای نظامی اسلامی است که بخش‌های مختلف نظام در این دهه شاد بودن با شادی اهل بیت(ع) را تجربه می‌کنند به همین علت نباید اجازه دهیم که مباحث سیاسی سبب تضعیف این دهه شود.

گفتی است، در حاشیه این دیدار نماینده آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) کتابی را با موضوع شیوه برگزاری مراسمات شادی اهل بیت(ع) به سید مهدی صادقی استاندار قم اهدا کرد.

لازم به ذکر است، همچنین در این دیدار کتاب مصور «خواهر خورشید» به همت شهرداری قم و کتاب‌های شکوفه‌های نور، درسنامه حضرت معصومه(س) شناسی، نسیم معرفت و نسیم خدمت به همت پژوهشکده آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) رونمایی شد.

کتاب مصور «خواهر خورشید» شامل 268 تصویر از حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ایام و فصول مختلف سال است که توسط جمعی از هنرمندان قمی گردآوری و به همت شهرداری قم چاپ شده است.

کتاب خواهر خورشید به عنوان نخستین کتاب مصور حرم حضرت معصومه(س)، شامل 190 صفحه رنگی گلاسه در سه نوع جلد سخت، شونیز و جعبه بوده که طی 15 سال گذشته تهیه شده است.

مصطفی سلیمانی مدیریت هنری، حمید آزادگان، حامد حجتی و مهدی بخشی متن و انتخاب شعر، سید محمد بحرینی ادیت و ویرایش عکس‌ها و ابراهیم سلیمانی مدیریت چاپ و انتشارات کتاب را بر عهده داشته اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار