رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم مشکل عمده صنایع استان را نبود بازار فروش داخلی و خارجی دانست و گفت: تسهیلات بانکی، نوسانات قیمت ارز، هزینه‌های تولید، نبود بازار فروش و مالیات از مهم‌ترین مشکلات پیش روی صنایع تولیدی استان است.
کد خبر: ۴۶۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰ 24 July 2017
به گزارش تابناک قم، سید حسن رضوی با اشاره به الزامات مباحث اقتصاد مقاومتی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه ایجاد 12 هزار و 500 شغل در حوزه صنعت مورد توجه قرار گرفته از همین رو بر اساس سند توسعه استان حفظ صنایع موجود و توسعه فناوری هایتک در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم مشکل عمده صنایع استان را نبود بازار فروش داخلی و خارجی دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه اقتصادی استان گردشگری تعیین شده است از همین رو ایجاد شهرک صنایع دستی در اتوبان قم- تهران برنامه‌ای است که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی به مهم‌ترین مشکلات بخش تولید استان اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی، نوسانات قیمت ارز، هزینه‌های تولید، نبود بازار فروش و مالیات از مهم‌ترین مشکلات پیش روی صنایع تولیدی استان است.

به گفته رضوی، پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین یکی از مطالبات تولیدکنندگان است از آنجا که سود بانک‌های تجاری حدود 30 درصد است طی دو سال گذشته بیشترین تسهیلات از طریق بانک‌های تخصصی اعطا شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم خاطرنشان کرد: در اجرای طرح رونق تولید نرخ تسهیلات 18 درصد بوده که این رقم برای تولیدکنندگان هزینه بر است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار