آیت الله فاضل لنکرانی:
دهه کرامت فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به مسئله زیارت است. کلید همه مشکلات چه سیاسی و اجتماعی و فردی تمسک به اهل بیت(ع) است و ما معتقدیم همه اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند برای جمیع بشریت.
کد خبر: ۴۶۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵ 24 July 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در جمع تعدادی از خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و تبریک این دهه گفت: بسیاری از برکاتی که در ایران است مانند تشکیل حوزه‌ها و بروز انقلاب و هدایت جامعه شیعه در کل دنیا که از قم نشأت گرفته به برکت فاطمه معصومه(س) و حوزه تشکیل شده در قم است.

وی در ادامه با بیان اینکه امام رضا(ع) محور تشیع اثنی اشعری است، گفت:‌ چون مذهب رسمی و عموم ملت مذهب جعفری و شیعه است توجه به جایگاه امام رضا(ع) باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مسئله امامت جوهره انقلاب ما است، ابراز کرد: مردم و ملت‌های مسلمان امروز جهان در این دهه اخیر ملاحظه کردند که چه بلاهایی که بر سر اسلام به نام اسلام آوردند و چه جنایت‌هایی که به اسم اسلام به وجود آوردند و گروه‌های تروریستی مانند داعش و طالبان هم با نام اسلام شکل گرفتند که همه اینها به علت نبود مسئله ولایت بود.

کلید همه مشکلات تمسک به اهل بیت(ع) است

وی با تأکید بر اینکه اگر مسلمانان به ولایت چنگ بزنند طعمه گرگ‌های جهان امروز نمیشدند ابراز داشت: کلید همه مشکلات چه سیاسی و اجتماعی و فردی تمسک به اهل بیت(ع) است و ما معتقدیم همه اهل بیت(ع) کشتی نجات هستند برای جمیع بشریت.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه ابراز کرد: امروز پیام شیعه و ملت ایران به دنیا این است که تنها راه برای حل معضلات بشر این است که باید به سراغ  حقیقت امامت رفت و ما معتقدیم که امروز آخرین حجت بر روی زمین زنده است و واسطه بین خلق و خداست.

دهه کرامت باید احیا شود

وی با اشاره به اینکه دهه کرامت را باید به معنای واقعی احیا کرد ابراز داشت: معنای واقعی در این است که نباید به دنبال این باشیم که تنها خود را به عنوان عشاق اهل بیت(ع) نشان دهیم و تنها به این اکتفا کنیم بلکه احیای دهه کرامت در این است که ببینیم شیعه واقعی چه ملاک‌هایی باید داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: شیعه کسی نیست که در گوشه منزل خود ادعای شیعه بودن دارد بلکه شیعه کسی است که به آنچه امروز بر سر اسلام آمده است توجه کند و دهه کرامت فرصتی برای تحکیم شیعه بودن است.

وی با تأکید بر اینکه باید در دهه کرامت ارتباط خود را با بارگاه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) بیشتر کنیم، عنوان کرد: این بدان معنا نیست که ما قبرپرست بوده یا مرده پرستیم بلکه ما معتقدیم این بزرگواران معصوم و مطهر هستند و در دوران حیات و حتی پس از آن به بشریت توجه دارند و ما اگر به زیارت می‌رویم قصدمان تقرب به خداوند است.

زیارت برای تکمیل توحید است

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه وهابیت صد سال است که زیارت را علیه شیعه استفاده می‌کند و می‌گوید که شیعیان مشرک هستند، گفت: زیارت برای تکمیل توحید است و ما اگر به زیارت نرویم توحید خالص پیدا نمی‌کنیم چون توحید تنها در خانه اهل بیت(ع) است.

وی عنوان کرد: دهه کرامت باید دهه ترویج زیارت شود و باید برای جوان‌ها و نسل امروز مسئله زیارت را تبیین کنیم و صدا و سیما هم در این زمینه باید وارد شده و حقیقت زیارت را  بیشتر از گذشته تبیین کند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار