به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت مراسمات مختلفی در سراسر کشور برگزار می‌شود که این برنامه‌ها در شهر قم به علت وجود بارگاه کریمه اهل بیت(ع)، با عظمت و حضور گسترده زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 23 July 2017
به گزارش تابناک قم، ویژه برنامه‌های آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) اعلام شد.

به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت مراسمات مختلفی در سراسر کشور برگزار می‌شود که این برنامه‌ها در شهر قم به علت وجود بارگاه کریمه اهل بیت(ع)، با عظمت و حضور گسترده زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، روز دوشنبه دوم مردادماه بعداز نماز مغرب و عشاء مراسم شب میلاد حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی استاد حوزه علمیه قم و مدیحه‌سرایی سید مجید بنی فاطمه در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

همچنین در تاریخ سه شنبه سوم مردادماه نیز مراسم میلاد بانوی کرامت و افتتاحیه دهه کرامت همراه با خطبه خوانی خادمان این آستان شریف، ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی و سید مجید بنی فاطمه برگزار خواهد شد.

در روز میلاد حضرت معصومه(س) نیز همایش «در پناه تو» ساعت ۱۱، همایش دختران آفتاب(ترنم باران) ساعت ۱۷ و همایش «عصر میلاد» ساعت ۱۸ در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

گفتی است، مراسم شام میلاد بانوی کریمه اهل بیت(ع) نیز سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی و مدیحه‌سرایی سید مهدی میرداماد برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، پنج شنبه شب نیز در مراسم دعای پر فیض کمیل این هفته حرم حضرت فاطمه معصومه(س) نیز حجت‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی به ایراد سخن و حسن شالبافان به مدیحه‌سرایی می‌پردازد.

جشن «ترنم باران» ویژه دختران برگزار می‌شود

مسؤول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برگزاری جشن «ترنم باران» ویژه دختران در این آستان مقدس همزمان با دهه کرامت خبر داد.

مریم شهبازی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های محوری آستان مقدس حضرت معصومه(س) در طول سال و به ویژه در ایام دهه کرامت ترویج معارف فاطمی و بیان سیره حضرت معصومه(س) برای دختران نوجوان است، گفت: واحد فرهنگی خواهران سعی کرده در قالب برنامه‌های رواق کودک، رواق نوجوان و رواق خردسال بستر تحقق این هدف مهم را فراهم کند و همچنین به صورت ویژه با برگزاری «جشن ترم باران» در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در راستای ترویج معارف فاطمی گام برداشته است.

مسؤول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه اگر دخترانی فاطمی می‌خواهیم باید الگوهایی فاطمی نظیر حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) و مادران اهل بیت(ع) را به دختران خود به خوبی معرفی کنیم، گفت: متأسفانه دختران ما به دلیل عدم معرفی مناسب الگوهای فاطمی و شاخص سازی این الگوها به تبعیت کورکورانه از دختران غربی و قهرمانان زن غربی روی آورده‌اند که این برای یک کشور اسلامی که خود دارای الگوهای برجسته دینی است جای شرمساری دارد.

شهبازی با تأکید بر اینکه حضور در جشن « ترنم باران» برای تمام دختران سنین تا ۱۳ سال بلامانع است، گفت: دختران علاقه مند به حضور در این ویژه برنامه می‌توانند تا ۳۱ تیرماه به بالکن شرقی شبستان امام خمنیی(ره) رواق کودک مراجعه کرده و کارت حضور در جشن را از کارشناسان دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشن در سوم مرداد در ساعت ۱۷ در آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد، ادامه داد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۳۷۱۷۵۵۳۸و۳۷۱۷۵۴۴۳ تماس حاصل کنند.

مسؤول امور فرهنگی بانوان آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام دهه کرامت برنامه‌های مختلفی را برای بانوان، کودکان و خانواده‌ها در نظر گرفته است که این برنامه‌ها از طریق سایت آستان به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار