چهره مطرح و پر افتخار كاراته استان قم در ادامه روند موفقيت‌هاي خود در ميادين بين‌المللي اين رشته موفق به كسب سومين مدال از پيكارهاي قهرماني آسيا شد.
کد خبر: ۴۶۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 20 July 2017
به گزارش تابناک قم، ورزشکاری که در سال‌های اخیر به دور از حاشیه‌های ورزش تنها با تحمل سختی‌ها و فشارهای تمرینات سخت و طاقت‌فرسا به دنبال کسب افتخار و مدال از میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی بوده، همچنان در مسیر موفقیت گام بر می‌دارد.

این چهره موفق ورزش استان قم و کشورمان، امیر مهدی‌زاده است که در رشته کاراته نزدیک به یک دهه است که نام خود را به عنوان یک قهرمان تمام نشدنی بر سر زبان‌ها انداخته و هر ساله با کسب تجارب بیشتر، با انگیزه‌تر از گذشته به سوی کسب مدال و افتخارات جدید گام بر می‌دارد.

نریمان: مهدی‌زاده پرافتخارترین کاراته‌کای ایرانی در جهان است

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: مهدی‌زاده بعد از اینکه در سال‌های پایانی دهه 1380 خود را به عنوان یک کاراته‌کای جوان از رده‌های سنی پایه به نمایندگی از باشگاه انقلاب قم معرفی کرد.

حمید نریمان افزود: این کاراته‌کا زیر نظر مربی بزرگ و با تجربه‌ای همچون غلامرضا دباغیان سرمربی اسبق تیم ملی کاراته ایران با بیش از 15 سال سابقه هدایت تیم ملی رشد کرده و کاملا با اصول حرفه‌ای این رشته آشنا است، ضمن اینکه تا کنون بدون فراز و نشیب خود را در سطح بالای قهرمانی حفظ کرده و همچنان در جاده موفقیت به پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این کاراته‌کای پرتوان که متولد آخرین روز شهریور ماه سال 1368 در استان قم است و با کسب دو طلا و یک برنز مسابقات قهرمانی جهان پر افتخارترین کاراته‌کای ایرانی در ادوار مختلف مسابقات جهانی به شمار می‌رود، نخستین بار در سال 2011 در ترکیب تیم ملی کاراته ایران راهی رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا شد.

3 دوره حضور ستاره کاراته قم در پیکارهای آسیایی

نخستین تجربه حضور مهدی‌زاده در رقابت‌های سال 2011 قهرمانی آسیا به میزبانی شهر گوانگ‌جو کشور چین با عضویت وی در وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران و کسب رتبه سومی قاره کهن توسط این چهره موفق همراه بود تا نشان برنز را نصیب خود کند.

دومین حضور مهدی‌زاده در مسابقات کاراته مردان آسیا چهار سال بعد اتفاق افتاد، یعنی در سال 2015 که رقابت‌ها به میزبانی شهر یوکوهامای ژاپن به انجام رسید و این کاراته‌کا در جدال با رقبای آسیایی خود موفق به شکست تمامی آنها و کسب مقام قهرمانی و نشان طلا شد.

سومین تجربه آسیایی مهدی‌زاده نیز حضور در پیکارهای سال 2017 قهرمانی قاره کهن است که در تیر ماه سال 1396 بود و این قهرمان تمام نشدنی ورزش استان قم و کاراته ایران، بار دیگر با تمام توان حریفان خود را یکی پس از دیگری پشت‌سر گذاشت و با اقتدار بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

برخوردار: مهدی‌زاده دومین طلای آسیا را صید کرد

مهدی‌زاده با عضویت در ترکیب تیم اعزامی ایران به پیکارهای آسیایی 2017 هم سومین بار به این رقابت‌ها رفت و هم اینکه سومین مدال خود را به دست آورد، دو مدال به رنگ طلا در سال‌های 2015 و 2017 و یک مدال به رنگ برنز که در سال 2011 آن را کسب کرده است.

رئیس هیات کاراته استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: ستاره کاراته استان قم با کسب مقام نخست مسابقات سال 2017 کاراته مردان قاره کهن صاحب دومین نشان طلای خود از قهرمانی آسیا شد تا از این نظر نیز یکی از بهترین‌های تاریخ کاراته قم و ایران باشد.

علیرضا برخوردار اضافه کرد: رقابت‌های کاراته 2017 قهرمانی مردان و زنان آسیا در کشور قزاقستان در حالی به کار خود پایان داد که تیم ملی کشورمان با اقتدار بالاتر از دیگر تیم‌های آسیایی رتبه نخست را کسب کرد و کاراته‌کاهای قم نیز عملکرد درخشانی در این دوره داشتند.

وی یاد آور شد: یکی از چهره‌های موفق، شاخص و درخشان کاراته قم در این مسابقات امیر مهدی‌زاده ملی‌پوش وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان ایران بود که در جدال با حریفان مدعی خود از کشورهای مختلف قاره کهن در تمام رقابت‌ها به برتری دست یافت و با اقتدار قهرمان آسیا شد.

سومین مدال مهدی‌زاده از میادین برون‌مرزی سال 1396

مهدی‌زاده که فروردین ماه امسال موفق به کسب نشان برنز مرحله سوم لیگ جهانی 2017 کاراته در کشور امارات شده بود و مدال برنز پیکارهای کاراته بازی‌های 2017 همبستگی کشورهای اسلامی را نیز کسب کرده بود، در قهرمانی آسیا به نخستین طلای برون‌مرزی خود در سال جاری دست یافت.

تنها ملی‌پوش کاراته استان قم در ترکیب تیم بزرگسالان اعزامی به مسابقات 2017 قهرمانی آسیا امیر مهدی‌زاده ستاره سال‌های اخیر این رشته بود که به عنوان ملی‌پوش وزن منهای 60 کیلوگرم تیم بزرگسالان ایران راهی این رقابت‌ها شد و با کسب مقام قهرمانی بازگشت.

4 پیروزی مقتدرانه مهدی‌زاده برای رسیدن به طلای آسیا

مهدی‌زاده که دارنده دو مدال طلای سال‌های 2012 و 2016 کاراته جهان در پاریس فرانسه و لینز اتریش است و در سال 2012 مدال برنز جهان، سال 2014 مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی و سال 2015 مدال طلای قهرمانی آسیا را بر گردن آویخته، در این دوره حریفانی از چهار کشور را شکست داد و طلا گرفت.

امیر مهدی‌زاده در نخستین مبارزه خود نماینده مالزی را چهار بر صفر شکست داد، سپس کاراته‌کای اهل کشور ژاپن را با حساب هفت بر دو مغلوب کرد و در نیمه نهایی مقابل حریفی از عربستان چهار بر سه به برتری رسید تا راهی دیدار پایانی این دوره از رقابت‌های آسیایی شود و با شکست صدرالدین سایماتوف ازبکستانی قهرمان این رقابت‌ها شود.

کتیرایی: مهدی‌زاده از رقیب ازبکستانی انتقام سختی گرفت

مربی سابق تیم ملی کاراته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مهدی‌زاده را به خاطر تداوم موفقیت‌هایش تحسین کرد و گفت: نکته جالب توجه راجع به مهدی‌زاده این است که وی توانست در فینال رقابت‌های سال 2017 قهرمانی قاره کهن، کاراته‌کای اهل ازبکستان را شکست بدهد، کاراته‌کایی که در سال جاری یک بار در مرحله قبل از فینال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به وی باخته بود.

علیرضا کتیرایی خاطرنشان کرد: مهدی‌زاده به دلیل شکست در مقابل سایماتوف ازبکستان فرصت حضور در فینال بازی‌های کشورهای اسلامی را از دست داد و از کسب مدال طلا محروم شد اما در مسابقه پایانی قهرمانی آسیا این حریف را در یک دیدار نزدیک و نفس‌گیر با حساب سه بر دو مغلوب کرد تا هم انتقام آن باخت را بگیرد و هم اینکه دومین طلای آسیایی خود را کسب کند.

قهرمانی مقتدرانه کاراته‌کاهای ایران بالاتر از ژاپن

قهرمانی مهدی‌زاده در پیکارهای آسیایی 2017 با قهرمانی مقتدرانه تیم‌های ملی کاراته ایران نیز همراه بود، به طوری که با کسب تعداد 20 مدال طلا، 12 نشان نقره و 10 مدال برنز کاراته‌کاهای کشورمان در رقابت‌های این دوره تاریخ‌ساز شده و برای نخستین بار در چهار رده سنی مردان و بانوان مقام قهرمانی قاره کهن را کسب کردند.

این در حالی است که پیکارهای قهرمانی کاراته مردان و زنان آسیا با جدال تعداد ۶۶۰ کاراته‌کا از ۲۷ کشور به مدت چهار روز در شهر آستانه قزاقستان به انجام رسید و ایران با مجموع 42 مدال جدی‌ترین رقیب خود یعنی ژاپن را پشت‌سر گذاشت در حالی که ژاپنی‌ها مجموعا با 16 طلا، هشت نقره و 14 برنز دوم شد و تیم قزاقستان میزبان بازی‌ها با هشت طلا، 6 نقره و 13 برنز در مکان سوم ایستاد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار