آیت‌الله سعیدی:
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دریاچه نمک یکی از عوامل اصلی افزایش ریزگردهای و آلایندگی‌های در استان قم است، گفت: برای رفع مشکل این دریاچه باید حق‌آبه این استان احیا شود.
کد خبر: ۴۶۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۲ 20 July 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با مسؤولان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم که در سالن جلسات محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، با اشاره به اینکه خداوند متعال محیط آرام و سالمی را همراه با نعمت‌های بسیار برای زندگی بشر ایجاد کرده است، اظهار کرد: انسان‌ها این محیط را تخریب کرده‌اند در حالی که استمرار زندگی انسان نیازمند محیط سالم است.

وی از محیط زیست به عنوان یک امانت الهی نزد انسان‌ها نام برد و اضافه کرد: همانطور که انسان‌ها محیط زیست را تخریب کرده‌اند خودشان نیز باید به اصلاح و سامان‌دهی این محیط اقدام کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: اصلاح، سالم‌سازی و آسیب‌زدایی از محیط زیست و حفاظت از آن یک وظیفه عقلی و دینی است که نباید نسبت به آن غافل باشیم، افرادی که محیط زیست را تخریب می‌کنند باید استغفار و از انجام این اعمال توبه کنند.

وی با بیان اینکه منافع کلان جامعه باید در اصلاح محیط زیست مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: منافع خرد و اشخاص نباید این اصلاحات را مورد تاثیر قرار دهد به همین علت باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در این حوزه دنبال و با افراد متخلف برخوردهای جدی دنبال شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه دریاچه نمک یکی از عوامل اصلی افزایش ریزگردها و آلایندگی‌های در استان قم است، مطرح کرد: برای رفع مشکل این دریاچه باید حق‌آبه این استان احیا و با احداث جاده‌های جدید از تردد وسایل نقلیه سنگین گذری در داخل استان که هیچ سودی برای قم ندارند جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در افزایش فعالیت‌های صنعتی استان باید نسبت به فرهنگ این استان نیز توجه داشته باشیم چرا که استقرار صنایع نامناسب مشکلات فرهنگی نیز برای این استان به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه تصمیم‌های صحیح در سطح استان قم نیازمند استفاده از اطلاعات جامع است، اظهار کرد: ایجاد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان قم یک امر ضروری است که باید نسبت به آن اهتمام جدی وجود داشته باشد.

وی بر احداث نیروگاه خورشیدی در استان قم تاکید کرد و ادامه داد: این استان در طول ۳۰۰ روز سال از تابش خورشید استفاده می‌کند به همین علت با بکارگیری نیروهای متخصص می‌توانیم از این ظرفیت به صورت گسترده‌تری استفاده کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از زحمات اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با اجرایی کردن تصمیم‌های درست بتوانیم شاهد وضعیت مطلوب‌تری در استان قم باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار